ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را رونق بخشیم و شما را به یک ماشین پول ساز تبدیل کنیم

۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

هدف | بی هدفی قاتل انسانهاست

دانلود ویدئو بی هدفی قاتل انسانهاست

امروز می خوایم راجب هدف صحبت کنیم. و تاثیر هدف رو براتون توضیح بدم و راهکارهای هدفگذاری رو براتون بگم تا ببینیم چطور می تونیم ما به هدف خود برسیم.
ویکتور فراکر در جنگ جهانی دوم به اسارت گرفته شد. همینکه این افراد وارد زندان می شدن ناخن های اونا رو میکشیدن. بهشون سه وعده کتک می دادن و غذایی که می خوردن سوپ نبود آب سوپ بود. او متوجه شد که از هر صد نفری که میان اینجا فقط یک نفر زنده می مونه. رفت و تحقیق کرد تا ببینه چرا این افراد زنده می مونن. میره رو فیزیکشون تحقیق می کنه و میبینه افرادی که زنده موندن حتی افراد ریزه میزه ای بودن و از لحاظ فیزیکی زیاد قوی هم نبودن. میره باهاشون صحبت می کنه ازشون می پرسه چی شده که شما تونستید دوام بیارید.
نفر اول گفت من موقعی که به اسارت رفتم خانمی داشتم که باردار بود الان اگه بچم به دنیا اومده باشه سه سال و شش ماهشه، می خوام برم بچمو ببینم.
نفر دوم گفت من عاشق دختری بودم که میخوام برگردم و باهم یه زندگی رویایی رو آغاز کنیم.
نفر سوم گفت مادر پیری دارم که خیلی واسه من زحمت کشیده، پدرم وقتی کودک بودم فوت شد و مسئولیت من گردن مادرم بود من میخوام برگردم و زحمات مادرم رو جبران کنم.
همه این افراد دارای یک ویژگی مهم بودن و اون هدف بود.
همیشه به یاد داشته باشید که

بی هدفی قاتل انسان هاست.

هدف چیست

هدف یعنی فرآیندی که تکلیف تک تک لحظه های تک ک زندگی ما رو مشخص می کنه.
یعنی کاری انجام بدیم که ما رو به اونجا برسونه. یکی از راههای رسیدن به هدف اینه که مراقب باشید اهداف با ارزش های ذهنیتون یکی باشه. اگر توو زندگی ساده ای بزرگ شدید، باید رسیدن به یک ماشین لوکس رو برای خودتون اول به یک ارزش تبدیل کنید. باید به ارزش هدف هاتون فکر کنید. خیلیا میگن اعتماد به نفسپررویی میاره. ولی ما باید این جنبه منفی رو از ذهنمون دور کنیم. بنابراین میریم و ارزش های اصلی داشتن اعتماد به نفس بالا رو بدست میاریم و این ویژگی ها ارزش های داشتن اعتماد به نفس بالا می باشد و ما به سمت آن گام برمیداریم.
فرآیند هدف همینه باید کار کنیم، در مسیر باشیم تا به قله برسیم. گاهی وقتا واسه رسیدن به هدف واقعا خسته میشیم. چون مسیر طولانیه. همیشه سعی کنید تفریح کنید، بزنید کنار و از مسیرتون لذت ببرید.جیم ران در رشد و بهبود شخصی میگه پل بین اهداف و دستاوردها چیزی نیست جز انضباط فردی . هرروز کار کنید، تلاش کنید و توو مسیر باشین. خیلی وقتا به هدفمون خیلی نزدیک شدیم، خسته میشیم بزنید کنار و یکم تفریح کنید، خودتون رو واسه رسیدن به هدف فنا نکنید.

سطوح اهداف

من اهداف رو به پنج سطح دسته بندی کردم که دوتا از مهمتریناشون اهداف مالی و اهداف رشد و بهبود فردی. که من معتقدم رشد و بهبود فردی خیلی مهمتره. اگر شما بتونید خوب رفتار کنید پول خلق خواهید کرد.

رشد و تحول فردی

رشد و بهبود فردی به شش بخش تقسیم می شود. داشتن اهداف. اعتماد به نفس. فن بیان. ارتباطات قوی. کاریزما و اصول و فنون مذاکره می باشد. ما وقتی در این شش زمینه قوی شدیم می تونیم هر چیزی رو خلق کنیم. توصیه من به شما این است که کلیپ پویائیسم موفقیت که داخل همین سایت هست رو حتما ببینید، من داخل این کلیپ این شش مورد رو به طور کامل توضیح دادم.

سطوح اهداف مالی

اهداف مالی را در سه بخش تقسیم کرده ام کسب و کار شما، درآمد غیرفعال و سرمایه گذاری. ما از این سه راه می تونیم به ثروت برسیم. بیاین هدفمند زندگی کنیم و بذاریم فرزندان ما الگوهاشون ما باشیم. اهداف را نباید ۱۰ ساله و با مدت زمان طولانی در نظر بگیریم. اهداف باید ملموس باشند. اگه می خواین هدف رو درک کنید اهداف خود را ۱ ماهه درنظر بگیرید. بهتر است اهداف اول روی رشد و بهبود فردی باشد. و کم کم روی اهداف مالی متمرکز شویم. وقتی به هدف می رسیم خیلی زیبایی می بینیم، از بالا به پایین نگاه می کنیم و پیشرفت خودمون رو می بینم، میبینیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم.
مجدد میگم هدف یعنی فرآیندی که تکلیف تک تک لحظات تک تک زندگیمون رو مشخص می کنه.
بیاین توو این شش زمینه به خودتون نمره بدید،اگه نمره شما ۵۰ میشه ، به خودتون نمره ۴۰ بدید که وقتی برای ۱۰۰ تلاش می کنید به ۹۰ رسیدید در واقع ۱۰۰ رو بدست آوردید. ببینید ما چطور به قله رسیدم شما نیز همین کار را برای اهدافتون شبیه سازی کنید. من یک تکنیک برای رسیدن به اهداف درست کردم و اون تکنیک سی سی است.
این تکنیک به ما میگه رفتارهای ۳۰ ثانیه ای در ۳۰ روز ایجاد کنیم. مثلا اعتماد به نفسمون پایینه و یکی از شاخه های آن درخواست کردن می باشد، که افراد معمولا نمی کنند. می خوایم کاری رو شروع کنیم ولی بهونه میاریم پول نداریم و نمی تونیم از کسی درخواست کنیم. اگه واسه درخواست کردن مشکل دارید کتاب مهارت درخواست کردن که خودم آماده کردم رو حتما بخونید. و اگر دوست دارید اطلاعاتتون در زمینه هدف بیشتر بشه کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع رو بخونید.

مهارت سی سی

سی سی سه مرحله دارد.
مرحله اول هدف گذاری می باشد که ما باید توو این امر مطالعه و تمرین کنیم. بیایم ۳۰ ثانیه اسم افرادی رو که می تونیم ازشون درخواست کنیم رو در بیاریم، این یه رفتار ۳۰ ثانیه ای می باشد.
مرحله دوم تحسین کردن خود می باشد. بیایم خودمون رو تحسین کنیم. اگه رفتاری انجام دادیم خودمون رو تحسین کنیم.
مرحله سوم جبران کردن می باشد. اگه رفتاری نشون ندادی بگو من اینکارو نکردم و از خودم راضی نیستم. احساس شرمندگی کن. ولی با خودت تکرار کن من خودم خوبم آدم خوبی هستم، پس سعی می کنم به اون چیزی که لیاقتم هست برسم. 
هفته آینده در مورد عزت نفس با شما صحبت خواهیم کرد.
به یاد داشته باشید اگه به اهداف ا ماهمون برسیم می تونیم برای رسیدن به اهداف چند سالمون برنامه ریزی کنیم. 
شاد و پیروز و سربلند باشید.
 

با عرض پوزش تصویر کتاب مهارت درخواست کردن نمایش داده نمی شود

 

 

دانلود کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع

با عرض پوزش تصویر توقف در سرتاسر مسیر ممنوع نمایش داده نمی شود

توقف درسرتاسر مسیر ممنوع

۲۱ بهمن ۹۵ ، ۱۰:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

کاریزما چیست و چگونه به یک فرد کاریزماتیک تبدیل شویم

دانلود ویدئو کاریزما

مقدمه

کاریزما از واژه‌ای یونانی خاریسما گرفته‌شده است و در فرهنگ لغات این‌چنین معنی می‌شود: کاریزما مجموعه رفتارها و ویژگی‌هایی از اطمینان، نعمت و برکت است که فرد با این ویژگی‌ها جذاب و اثرگذار دیده می‌شود.

درگذشته کاریزما به‌ دوراز مثبت یا منفی بودن این اثرگذاری اتفاق عجیبی به نظر می‌رسید که چطور چنین افرادی بر تعداد افراد بسیاری چنین اثری می‌گذارند؟ اگر شخصیت رهبران بزرگی چون هیتلر را مورد بررسی قرار دهیم به این تعریف می‌رسیم که این افراد دارای جذابیت و اثرگذاری زیادی بوده‌اند تا حدی که افراد بسیاری در راستای خواسته‌هایشان تسلیم‌شده و به دستورات یا خواسته‌های این افراد پاسخ مثبت می‌دادند.

یک شخصیت کاریزماتیک شخصیتی است که به‌ دوراز تصورات اغلب افراد که این افراد پرهیجان، شاد، فعال و … هستند، یک شخصیت ایمن و یا مطمئن هستند. یک انسان کاریزماتیک، شخصیت پایدار و مطمئنی دارد که به نظر می‌رسد همین اطمینان موجب جذابیتشان می‌شود. یک انسان می‌تواند تمام ویژگی‌های مثبتی که گفتیم را داشته باشد ولی کاریزماتیک نباشد. یک شخصیت کاریزماتیک فردی است که می‌تواند تعداد افراد بسیاری را با اهداف خود همراه و هم سو کند. تحقیقات زیادی دراین‌ ارتباط شده است که یک فرد کاریزماتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مقاله به چهار ویژگی مهم این افراد اشاره خواهیم کرد.

چهار ویژگی افرادی که کاریزما دارند

  • صحبت کردن قاطع:

اگر بخواهید در همان نگاه اول یک فرد کاریزماتیک را بشناسید به صحبت‌ها و صدای او توجه کنید. این افراد با اعتماد به نفس بالا  قاطع صحبت می‌کنند و به خاطر همین قاطعیت و اطمینان درفن بیان خود افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند و باعث می‌شوند افراد شنونده به صحبت‌هایشان اعتماد کرده و با آن‌ها همراه شوند.

  • ثابت‌ قدم بودن:

کاریزماتیک ها در عقاید و باورهایشان ثابت‌قدم‌اند و ضرب‌المثل به هر کس می‌رسد، رنگ عوض می‌کند، در مورد این افراد صدق نمی‌کند. این افراد به هر نحوی روی عقاید خود پافشاری می‌کنند و امکان ندارد با تغییر شرایط از تصمیم خود منصرف شوند. به همین دلیل است که به هر آنچه بخواهند می‌رسند. دیر یا زود دارد اما انجام می‌دهند.

  • آینده‌ نگر بودن:

افراد کاریزماتیک آینده را می‌بینند و با توجه به آن عمل می‌کنند. تصمیمات امروزشان با توجه به برنامه و نتیجه‌ای که در آینده می‌بینند گرفته می‌شود. این شیوه‌ی عملکرد این افراد باعث می‌شود راحت‌تر و مطمئن‌تر تصمیم بگیرند چون می‌دانند مقصدشان کجاست و چه اقداماتی باید انجام دهند.

  • جلوتر از دیگران درحرکت‌اند:

کاریزماتیک ها انسان‌های عصر هجر نیستند بلکه افرادی هستند که از آموزش‌های نوین، برنامه‌های به‌روز و شیوه‌های مدیریتی جدید برای پیشبرد اهدافشان استفاده می‌کنند. این افراد می‌دانند دانش برای آن‌ها قدرت است و هیچ‌وقت از کنار این موضوع بی‌تفاوت عبور نمی‌کنند. سعی می‌کنند همه‌چیز را بدانند و با آگاهی تصمیم بگیرند. سطح آگاهی و دانش این افراد از کلامشان کاملاً مشخص است.این افراد مدام در حال مطرح کردن ایده های نو می باشند.

 

با عرض پوزش تصویر با مشکل مواجه است

 

آیا کاریزماتیک بودن ذاتی است؟

 

خیر البته یک فرد می‌تواند به‌طور ذاتی مجموعه‌ای از رفتارها را برای جذب و اثرگذاری داشته باشد اما این به معنی این نیست که این ویژگی کاملاً ذاتی است. شما می‌توانید با انجام کارهایی به یک فرد کاریزماتیک تبدیل شوید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، کار کردن روی زبان بدن یا body language است. افراد با کاریزما به‌دقت روی زبان بدنشان توجه دارند و می‌دانند کجا چه رفتاری نشان دهند که اثر خود را بگذارند. شما هم می‌توانید با رعایت این نکات تبدیل به یک فرد با کاریزما شوید و همه را تحت تأثیر خود قرار دهید.

 

آیا من می‌توانم یک کاریزماتیک باشم؟

 

چراکه نه؟! شما می‌توانید یک انسان کاریزماتیک باشید. فرقی نمی‌کند اگر یک بانوی خانه‌دار هستید و یا وزیر یا رئیس‌جمهور یک کشور یا دانشجو یا کارمند! شما برای اثرگذار بودن نیاز به کاریزما دارید. برای این‌که به یک انسان کاریزماتیک تبدیل شوید نیاز به شناخت خصوصیات و رفتارهای این افراد دارید. در ادامه ۴ راهکار ارائه کرده‌ایم تا با استفاده از این راهکارها بتوانید روزبه‌روز کاریزمای خود را تقویت کنید و تبدیل به انسان اثرگذاری شوید که دنیا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد:

 

  • شنونده باشید تا گوینده:

برخلاف تصور افراد یک شخصیت کاریزماتیک زیاد صحبت نمی‌کند اما وقتی صحبت می‌کند کلام ارزشمندی می‌زند که همه را میخکوب می‌کند. افراد پرحرف نه جذاب هستند و نه اثرگذار بلکه افراد کاریزماتیک کم صحبت می‌کنند و سنجیده. ویژگی‌های یک شنونده‌ی واقعی را در مقاله‌ای به‌طور کامل توضیح خواهم داد اما تا اینجا بدانید که باید ارتباط چشمی برقرار کنید، تمرکزتان روی فرد موردنظر باشد، لبخند بزنید و به‌طورکلی به صحبت‌هایی که طرف مقابل می‌زند به‌طور کامل توجه کنید.

  • طرف مقابل شما مهم‌ترین انسان روی زمین است:

با این نگاه با دیگران ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها توجه کنید که آن‌ها مهم‌ترین انسان روی زمین هستند. شاید بگویید سخت است اما به‌مرور و با تمرین به این مهارت دست پیدا خواهید کرد. بیشتر بگذارید دیگران صحبت کنند تا اینکه به توصیف خود بپردازید. این را به خاطر بسپارید یک فرد کاریزماتیک انسان آگاهی است که این آگاهی را از همین ارتباط‌ موثرو صحبت با انسان‌های مختلف کسب کرده است. زیاد به صحبت کردن از خودتان پافشاری نکنید و در مقابل طوری رفتار کنید که صحبت‌های طرف مقابل برایتان جذاب و شنیدنی هستند.

کمک کردن و یاری‌رساندن مهم‌ترین خصلت یک کاریزماتیک است:

دیگران برایتان مهم باند و اگر همین یک اصل را به‌خوبی رعایت کنید خواهید دید تعداد افراد زیادی را جذب خودکرده‌اید که واقعاً دوستتان دارند و به صحبت‌های شما گوش می‌دهند. هدف از ارتباطتان کمک و یاری‌رساندن باشد به‌دوراز فخرفروشی و تظاهر. یک رفتار صادقانه کاملاً به دل می‌نشیند و نیازی به‌زحمت زیاد نیست.

  • تشویق و تکریم را فراموش نکنید:

نکات مثبت افراد را شناسایی کنید و به آن‌ها بگویید صادقانه و به‌دوراز اغراق. این کار شمارا در ذهن افراد ثبت می‌کند.

نتیجه گیری:

بنابراین با توجه به آنچه در مقاله گفته شد، یک فرد می تواند چهره ای کاریزماتیک داشته باشد و این امر به هیچ عنوان ذاتی و مختص افراد  خاص نمی باشد. تنها کافی است اصول کلی برای تبدیل خود به یک شخص کاریزماتیک را رعایت کنیم تا بتوانیم در زمره این افراد قرار بگیریم

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ،شخصیت شناسی

۱۹ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۰۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

فنون مذاکره راز اصلی نوابغ ثروت ساز

دانلود ویدئو فنون مذاکره

 موضوع این هفته یکشنبه ها در مورد فنون مذاکره است. معمولا افرادی که فنون مذاکره بلد نیستند، همیشه در مذاکرات شکست خورده هستند. حتی زمانهایی که حق با آنها می باشد، نمی توانند نتیجه مطلوب را کسب کنند، زیرا طرف مقابل با استفاده از قدرت مذاکره و استفاده ازاصول مذاکره، همیشه برنده می شود.

میدانیم که مهمترین خصوصیات نوابغ ثروت ساز شامل ۶ مورد بود.

نوابغ ثروت ساز هدفمند هستند، اعتماد به نفس بالایی دارند، ارتباطات قوی، فن بیان، کاریزما وفنون مذاکره از مهمترین ویژگی های این افراد می باشد. اگر می خواهید یک نابغه ثروت ساز شوید باید بتوانید مذاکره کنید. معمولا افرادی که فنون مذاکره را به خوبی می دانند. بهتر می خرند و همچنین بیشتر می فروشند. نکاتی که امروز برای فنون مذاکره به شما میگم باید با دقت گوش کرده و سعی کنید به آن عمل کنید

مهمترین فنون مذاکره برای نوابغ ثروت ساز

مذاکره کنندگان قوی می دونن دقیقا از مذاکرشون چی میخوان. حتما هدف مذاکره را مشخص کنید.

قبل از مذاکره تا جایی که میشه به فکر منافع طرف مقابل خود باشید. باید تا می توانید در ذهن طرف مقابل پیام خوب ایجاد کنید.

برای اینکار خود را جای شخص مقابل قرار دهید، منافع فرد را بنویسید و بهشون این منافع را بگویید. بیشتر درمورد سود های افراد صحبت کنید.

مذاکرات خود را ترک کنید بلکه آن را قطع نکنید. از کلمه نه استفاده کنید. مثلا دوستی از شما می خواهد که میای بریم بیرون شما به آنها نه نگویید، نه به منزله قطع مذاکره می باشد. بلکه می توانید بگویید میشه چند روز دیگه بریم، با اینکار شما مذاکره را ترک کرده اید ولی راه بازگشت وجود دارد.

گهگاه در مذاکرات سوالات نامرتبط بپرسید. هرگاه احساس کردید شرایط شما به ضرر شما می باشد بهتر است با پرسیدن یک سوال نامرتبط حرف طرف مقابل را قطع کنید، شما با اینکار خط فکری طرف مقابل را قطع میکنید. شما با ایجاد یک وقفه میتونید رشته کلمات طرف مقابل را از بین ببرید.

به طرف مقابل خود امتیاز بدید. اما در مقابل هر امتیازی که میدید باید یک امتیاز دریافت کنید.

قبل از مذاکره تا می توانید طرف مقابل را بشناسید. حتی با نوع پوشش فرد آشنا باشید. خودتون رو شبیه طرف مقابل دربیارید، مثل اون بپوشید، مثل اون صحبت کنید.

در مذاکرات مثل طرف مقابل خود صحبت کنید.

سعی کنید خوب گوش کنید تا بتوانید از کلمات فرد علیه خودش استفاده کنید.

استفاده از یک خودکار و دفتر در مذاکره و یادداشت نکات مهم از مهمترین فنون مذاکره می باشد.

و آخرین نکته اینکه در مذاکرات بسیار بسیار جذابیت و کاریزما خود را حفظ کنید.

دوستان من توجه داشته باشید نوابغ ثروت ساز در هر جایی با هرکسی ارتباط موثر برقرار کرده و می توانند از این ارتباط ثروت بدست بیاورند

تا زمانیکه روی خودتون سرمایه گذاری نکنید زندگیتون از این چیزی که هست بهتر نمی شود.

گزینه جایگزین یکی از بهترین روشهای مذاکره

یکی ار روشهای مذاکره های ، گزینه جایگزین است ،از آن استفاده کنید و در حفظ و بهبود آن تلاش کنید.

گزینه جایگزین را باید جدی بگیرید و از غفلت از آن بپرهیزید چرا که اگر مورد بی توجهی قرار بگیرند از بین خواهند

رفت.

معمولا مذاکره کنندگان قبل از اینکه به طور قطع به نتیجه کارشان برسند گزینه های مناسب دیگر را

رها میکنند.

مثلا اگر مدیری برای استخدام، مجذوب اولین کسی که واجد شرایط هست میشود و گزینه های دیگر را

که در صف مصاحبه است را در نظر نمیگرد.

غافل از اینکه وقتی انتخاب های جایگزین را رها کند قدرت خود را در مذاکره کاهش میدهد.

جنگ رقابتی یکی از راه های مذاکره است که معمولا من این گزینه را پیشنهاد نمیدهم.به طور مثال

شما برای ایجاد یک جنگ رقابتی ،زمانی که قصد خرید کالایی را دارید ممکن است چند فروشنده را

وارد این جنگ کنید به طوری که به هر یک از آنها بگویید ،قیمت شما گرانتر از قیمت فلانی است.

البته این را در نظر داشته باشید که طرف مقابل دوست ندارد گزینه های دیگر را به عنوان تهدید به کا برید.

پس بهترین راه استفاده از انتخاب های جایگزین چیست؟

ابتدا شما میتوانید گزینه های جایگزین خود را به ترتیب جذابیت مشخص و اولویت بندی کنید.

برای مثال اگر چهار شرکت به طور همزمان به شما پیشنهاد کار بدهند.

شرکت الف

شرکت ب

شرکت ج

شرکت د

شما شرکت الف را بیشتر از همه میپسندید و شرکتهای دیگر هم تقریبا شرایط مورد نظر شما را دارند.

هرچند شرایط ایجاد جنگ رقابتی در این مذاکره فراهم است،اما توصیه میکنم از آن بپرهیزید و بحث

را اینچنین آغاز کنید:

اگر پیشنهاد شما شامل شرایط مورد نظر من باشد ،بدون نیاز به گفتگو با سایر شرکتهای دیگر شرایط تان

   را قبول میکنم و اگر شرایطی که من در نظر دارم برای شما مقدور نباشد به کمی زمان بیشتر برای

    تصمیم گیری احتیاج دارم.البته این را اضافه کنم که من کاملا مشتاق همکاری با شما هستم.

دلیل این نوع مذاکره این است که به طرف مقابل نشان دهید ، در پی آغاز جنگ رقابتی نیستید.

مذاکره کنندگان حرفه ای همواره گزینه های مختلف را انتخاب کرده و برای بهتر شدن آنها در تلاشند.

من ماهان تیموری هستم و در راه رسیدن به ثروت و آرامش شما را یاری میکنم.

۱۸ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

چگونه در هرجایی با هرفردی ارتباط برقرار کنیم

دانلود ویدئو ارتباط موثر

موضوع این هفته یکشنبه ها درمورد ارتباطات است. ما باید یاد بگیریم که چگونه در هرجایی و با هرکسی بتوانیم ارتباط برقرار کنیم. انسان ها دارای سه نیاز اصلی خوراک، پوشاک و مسکن می باشند، اما چیزی که امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به عنوان نیاز انسان شناخته می شود ارتباطات است.

مطالعاتی که در قرن بیستم انجام شده، نشان می دهد کسانی که توانسته اند با دیگران ارتباط برقرار کنند بسیار موفق تر بوده اند. افرادی که نمی توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، معمولا باج می دهند و زیر بار حرف زور می روند. این افراد معمولا دوستان کمی در اطراف خود دارند و نمی خواهند این افراد را از دست بدهند، مدام مجبور به باج دادن می شوند. افرادی که نمی توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، معمولا از جمع دوری کرده، افرادی اجتماعی نیستند و کمتر نظر می دهند. این افراد در کسب و کار خود نیز چندان موفق نخواهند بود.

اما از سوی دیگر افرادی که می توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و به خوبی می توانند افراد را بیزینس کنند و از ارتباطات خود برای کسب درآمد و ثروتاستفاده می کنند. برای برقراری ارتباط با دیگران کتابی رو نوشتم و در وب سایت تیم آموزشی ماهان تیموری قرار داده ام، با نام پرواز با عقاب ها، این کتاب به ما آموزش میده که چطور با دیگران ارتباط برقرار کنیم.  افرادی که می توانند ارتباط موثر برقرار کنند، ثروت خلق می کنند، با همسران خود بهتر می توانند ارتباط برقرار کرده و زندگی بهتری دارند.

افرادی که می توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، طرفداران زیادی دارند، همه دوست دارن باهاشون همراه باشن، تو مسافرت، مهمونی، تفریحات و از کنار این افراد بودن لذت می برند.

حال باید ببینیم که چطور می توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

چند نکته در مورد برقراری ارتباط موثر

من داخل بسته آموزشی خودم ۴۵ تکنیک برقراری ارتباط موثر رو قرار دادم. حال اینجا به چند تکنیک دیل کارنگی که در کتاب دوست یابی بیان کرده، اشاره می کنم. البته این تکنیک ها مربوط به قرن ۲۰ می باشد و شما برای برقراری ارتباط نیاز دارید که این تکنیک ها را به قرن کنونی تبدیل کنید. دیل کارنگی میگه لبخند بزنید، چهرتون باید لبخند رو تو خودش نشون بده، اما برای برقراری ارتباط من به شما میگم که لبخند را اختصاصی کنید. یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وقتی وارد جمعی میشید و به شخصی چشم می دوزید، هرگاه ارتباط چشمی برقرار شد به فرد لبخند بزنید و به طرف مقابل نشان دهید که لبخند مختص ایشان می باشد.

مورد بعد تحسین کردن می باشد، افراد را تحسین کنیم، دیل کارنگی میگه به افراد بگیم که چقدر خوش تیپ شدی، چه خوشگل شدی، ولی قرن ۲۱ این چیزا جواب نمیده، اگه فردی تیپ زده بود نمی تونیم بهش بگیم چه خوش تیپ شده چون فرد اینو خودش میدونه، بهتره بهش بگیم، امروز حالت خیلی خوبه، یه تغییری کردی خیلی خوب شدی، دیگه نمی تونیم ما به طور مستقیم افراد را تحسین کنیم. مثلا کسی که داره رژیم میگیره نمیریم بهش بگیم خوبه لاغر شدی، بهتره تعریف های ناخواسته از فرد داشته باشیم، مثلا امروز عوض شدی چیکار کردی؟؟

ارتباط موثر و دیگر نکات

مورد بعدی ارتباط چشمی، این ارتباط برای خانم ها و آقایان متفاوت می باشد. برای خانم ها بهتره تمام توجهمون بهشون باشه و به چشاشون زل بزنیم، خانم ها از اینکه می بینند کسی به آنها توجه می کند بسیار از خود علاقه نشان خواهند داد. در مورد آقایان بهتره از این چشم به اون چشم بریم و بهشون خیره نشیم، آقایان برخلاف خانم ها توجه مستقیم را دوست ندارند.

دیل کارنگی میگه زیباترین آوا نام افراد می باشد. افراد دوست دارند که شما نام آنها را به زبان بیاورید پس بهتر است اسم آنان را تکرار کنید. اما امروز به شما میگم که چون نام تکراری خواهد شد بهتر است علاوه بر نام، خاطرات شیرین گذشته را به یاد داشته باشید و در زمان لازم آنان را یادآوری کنید. سعی کنید در ذهن دیگران سطح جدیدی از ارتباطات را برقرار کنید.

فکر نکنید ارتباط ذاتیست و در افراد خاصی وجود دارد. ارتباط امریست کاملا اکتسابی، در یک عده کم و در عده ای بیشتر است. خود من نیز در ارتباط خیلی ضعیف بودم روی خودم کار کردم و الان می تونم به راحتی با افراد ارتباط برقرار کنم. اولین نکته واسه برقراری ارتباط، بهتره شما شروع کننده باشید. منتظر نباشید افراد سمت شما بیایند. وقتی ارتباطاتتون قوی بشه شما میتونید در هر زمان و هر موقعیتی ازش استفاده کنید، ازش پول بسازید و ثروت خلق کنید. ما در دوره پویائیسم موفقیت ۴ ساعت آموزش برای ارتباطات داریم. حتما ازش استفاده کنید. ارتباطات را خیلی راحت میشه قوی کرد و لازمه آن باید اول اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

حال مقاله ای برای ارتباط موثر را مرور می کنیم

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه می باشد

 مقدمه

ارتباط موثر به مجموعه رفتارهایی گفته می‌شود که برای پیشبرد اهدافمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم.  زمانی می‌توان گفت یک ارتباط موثر است که ما را به نتیجه‌ی دلخواهمان برساند.  همان‌طور که میدانید یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که می‌تواند شمارا به هر موفقیتی چه موفقیت  شخصی، شغلی، اجتماعی و… برساند ; مهارت برقراری ارتباط موثر است؛ بنابراین با یادگیری اصول برقراری یک ارتباط موثر  و هوش اجتماعی می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی برسید. اصول برقراری یک ارتباط موثر چیست؟ به این سؤال پاسخ‌خواهیم داد:

نکته: نوع ارتباط خود را مشخص کنید: قبل از هر چیزی باید نوع ارتباط خودتان را مشخص کنید.  یک ارتباط مؤثر کاری با یک ارتباط موثر عاطفی متفاوت است. ازاین‌ رو باید به این نکته توجه کنید. بعد از مشخص شدن نوع ارتباط ;می‌توانید مواردی چون میزان صمیمیت، ارزش ها، حریم‌ها و… را تعیین کنید.

 

  • به نتیجه‌ای که می‌خواهید از ارتباط موثر  بگیرید، تمرکز کنید:

برای برقراری یک ارتباط موثر باید به این توجه کنید که می‌خواهید به چه نتیجه‌ای برسید؟ آیا با این شیوه‌ی صحبت کردن یا پیامی که انتقال داده‌اید; به خواسته‌ی خود می‌رسید؟ آیا همان احساسی را در طرف مقابل ایجاد می‌کنید که می‌خواستید؟ در مواقعی نتیجه کاملاً با چیزی که می‌خواستیم; تفاوت دارد، فکر می‌کنید چرا؟ چون نتوانسته‌ایم منظورمان را به‌ درستی انتقال دهیم. چطور منظورمان را درست انتقال دهیم و به نتیجه‌ی دلخواه برسیم؟ بسیار ساده و راحت است. دقیقاً مشخص کنید چه هدفی دارید. دقیق! یعنی به‌طور واضح بدانید هدفتان از برقراری این ارتباط رسیدن به چه چیزی است؟در این صورت می‌توانید منظورتان را به‌طور واضح انتقال دهید.  در ادامه نکات دیگری خواهم گفت که مکمل این نکته‌اند.

  • ذهن طرف مقابل را بخوانید:

ذهن‌خوانی یکی از مهارت‌های مهمی است که باید آن را توسط تمرکز ذهن یاد بگیرید.  شاید برخی بگویید مگر می‌شود؟! بله. علمی به نام NLP این قدرت را به شما می‌دهد. خلاصه‌ی این علم را در یک جمله تقدیمتان می‌کنم: طوری رفتار کنید که به خواسته‌ی خود برسید; رفتاری منعطف، باید روش‌های مختلف را برای رسیدن به خواسته‌تان بکار بگیرید و تا نرسیدن به هدف روی آن تمرکز کنید. علم NLP علمی است که بر روی ذهن کار می‌کند;و ارتباط مستقیمی با ذهن‌خوانی و تمرکز حواس دارد. سعی کنید بیشتر گوش کنید تا اینکه بیشتر حرف بزنید. برخلاف تصوری که افراد از ارتباط موثر دارند; باید کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش کنید.

ارتباط موثر

کلام دریچه‌ی ذهن است به همین دلیل است که می‌توان از صحبت‌های یک شخص به ذهنیت و تفکراتش پی برد; بنابراین قبل از هر صحبتی سعی کنید با اعتماد به نفس کامل از عباراتی استفاده کنید که طرف مقابل شروع به صحبت کردن کند. سؤال بپرسید و یا نظری دهید و نظر طرف مقابل را بپرسید.  تمام این نکات را باید به‌دقت انجام دهید. برای ایجاد یک ارتباط موثرباید آنچه در ذهن خودتان و  آنچه در ذهن طرف مقابل است را به نحوی به هم ربط دهید. به همین دلیل است که افراد  در ابتدای آشنایی اگر به ایجاد ارتباط موثر علاقه‌مند باشند به دنبال شباهت‌ها می‌گردند; این به‌طور ناخودآگاه اتفاق می‌افتد. می‌خواهم از این تکنیک در ارتباطات خود استفاده کنید. سعی کنید نقاط مشترک پیدا کنید و از آن‌ها برای ادامه‌ی ارتباط استفاده کنید.

  •  صمیمی باشید:

صمیمی بودن به معنی تجاوز از حریم‌ها نیست; به قول خودمان خاکی باشید. رفتاری در سطح طرف مقابلتان داشته باشید. حد و حدود را رعایت کنید. بگذارید طرف مقابل احساس راحتی کند.  راحت باشید و اجازه دهید طرف مقابل نیز احساس راحتی کند. ایجاد یک ارتباط موثربدون احساس صمیمیت امکان‌پذیر نیست; بنابراین به این نکته نیز توجه کنید.

  •   ذهن خود را مثبت نگه‌دارید:

همان‌طور که می‌دانید ذهنت مثبت از خودتان و طرف مقابل شمارا در موقعیت‌های بهتری قرار می‌دهد. چون احساس; رفتار و عمل ما تحت تأثیر ذهنیت ماست. اگر ذهنیت مثبتی از ایجاد یک ارتباط نداشته باشید، این تصویر ذهنی بر روی نتیجه تأثیر می‌گذارد.

سعی کنید بادید مثبت و یک ذهنیت مثبت اقدام به ایجاد یک ارتباط موثر کنید; این بارها به موفقیتتان کمک می‌کند. موارد مهمی نیز وجود دارد که در نظر دارم در مقاله‌ای با عنوان ارتباط موثر با دیگران به‌ طور مفصل به آن‌ها اشاره‌کنم. موضوعات مهمی چون زبان بدن; انواعشخصیت‌ شناسی  و چگونگی ارتباط برقرار کردن با آن‌ها، چگونگی انتقال پیاممان و… را در مقاله‌ی بعدی بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنم کتاب مهارت  درخواست کردن را از بخش کتاب سایت مطالعه کنید. همان‌طور که می‌دانید برقراری یک ارتباط موثر خود مانند یک درخواست ماهرانه است; مطالعه‌ی این کتاب گزینه‌ی خوبی برای کسب این مهارت است.

نتیجه گیری

در این مقاله آموختیم با نتیجه گیری دلخواه و تمرکز کردن و درخواست کردن و مثبت نکری و صممیمی شدن می توانیم با طرف مقابل ارتباط مؤثر برقرار کنیم و فن بیان خود را تقویت کنیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مذاکره

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

۱۷ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

فن بیان مهمترین ویژگی افراد موفق

دانلود ویدئو فن بیان

 

دانلود رایگان کتاب فن بیان و اصول سخنرانی

دانلود کتاب فن بیان و اصول سخنرانی از همان زمان که انسان به نیروی شگفت انگیز کلام پی برد همیشه مایل بوده بتواند با قدرت و جادوی کلامش دیگران را تحت تاثیر قرار دهد. شیرین سخن بگوید و به آسانی عقاید خود را مطرح کند. برای بیان احساس خود دچار کمبود لغت نشود . مخالفین را مجاب کند، و دیگران را متقاعد کند…
اما آیا از اثر گذاری کلام خود اطمینان دارید؟
آیا به راحتی افکار و احساس خود را با دیگران در میان می گذارید ؟
آیا به آسانی منظور و خواسته خود را به دیگران منتقل می کنید؟

دانلود رایگان کتاب فن بیان و اصول سخنرانی

سالها ست که آگهی ما را در رسانه های مختلف می بینید، در این مدت صدها نفر با طی کردن این دوره توانسته اند کیفیت روابط و زندگی خود را بهبود بخشند در این مدت اثبات کردیم که جذابیت کلام هدیه ای ارثی و مادر زادی برای یک دسته از انسانها نیست. واقعیت این است که زیبا سخن گفتن شیوه ای آموختنی است انسان در طول زندگی خود لغات را می آموزد، معانی آن را می فهمد و کاربرد آن را در زندگی آغاز می کند…

مشخصات کتاب فن بیان:

نام کتاب: فن بیان و اصول سخنرانی
گردآورنده: گروه تحقیق و پژوهش وب سایت سمینارما
حجم فایل: ۳٫۸۹ مگ تعداد صفحات: ۲۵ صفحه
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند
محل انتشار: وب سایت سمینارما قابل اجرا در: کامپیوتر ، تلفن همراه ، تبلت فرمت: PDF
قیمت: رایگان
مخاطب: عموم

download icon2

۱۴ بهمن ۹۵ ، ۱۸:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

راهکارهای مدیریت کاهش هزینه

مقدمه

این مقاله به راهکارهای کلی در مدیریت کاهش هزینه اشاره دارد، مدیریت کاهش هزینه یعنی انجام اعمالی که باعث حذف هزینه های اضافی از زندگی روزانه ما گردد. امیدواریم با خواندن این مقاله نگاهی تازه در مدیریت کاهش هزینه های شما ایجاد کرده باشیم بسیاری از سازمان ها از مدیریت هزینه های خود غافل هستند و زمانی که هزینه های خود را مورد بررسی قرار می دهند، متوجه این موضوع می شوند که میزان درآمد آنان با هزینه هایی که انجام داده اند مطابقت ندارد و آن رقم بسیار کم تر از حد انتظار می باشد. قبل از هرکاری برای انجام راهکارهای کاهش هزینه بهتر است عوامل قابل کاهش را مورد بررسی قرار دهیم. با این روش می توانیم به یک سری راهکارهای کلی در مدیریت کاهش هزینه های خود دست یابیم.

 

راهکارهای مدیریت کاهش هزینه

•    کنترل هزینه های جاری

اولین راهکار در مدیریت کاهش هزینه نسبت به هزینه های روزمره شرکت بی توجه نباشد. کلیه فاکتور ها را نزد خود نگه دارید و دلایل خرید کالا ها را یادداشت نمایید.

طی یک دوره کاری ماهانه یا هفته ای همه هزینه های انجام شده را بررسی نمایید و اولویت بندی کنید و هزینه های اضافی را حذف کنید.

 

 

•    مدیریت هزینه تامین منابع

بهتر است در پایان هر سال هزینه هایی که در رابطه با تامین منابع انجام داده ایم را مورد بازبینی قرار دهیم، لیستی از تامین کنندگان خود تهیه کرده و آنها را اولویت بندی کنیم، شاید بهتر باشد اگر برخی از منابع خود را از یک تامین کننده تامین کنیم گامی در جهت کاهش هزینه ها برداشته باشیم

 

•    همیشه در بین تامین کنندگان چالش ایجاد کنید

هیچوقت این باور را در تامین کننده به وجود نیاورید که شما به آنها نیازمند هستید. حتی اگر اینطور باشد این حالت نباید در چهره شما نمایان شود. به تامین کنندگان منابع خود این تذکر را بدهید که افراد دیگری نیز حضور دارند که مایل به همکاری با شما هستند. در این چالش دور از مطلب سخن نگویید همیشه گزینه هایی را برای خود داشته باشید که در صورت واکنش تامین کننده بتوانید صحبت های خود را عملی کنید.

•    کنترل موجودی انبار

یکی از مهمترین عوامل هزینه های سازمان هزینه های موجود به انبارداری کالا می باشد. همیشه کالا هایی که در انبار نگهداری می شوند هزینه هایی جهت نگهداری آنان بر شرکت تحمیل می شود. همچنین نگهداری بیش از حد کالا در انبار موجب افت کیفیت و حتی ارزش آن خواهد شد. سعی کنید منابع مورد نیاز خود را با توجه به موجودی انبار به روز خریداری کنید هزینه های ناشی از انبارداری را کاسته و هزینه های درحال گردش که برای سازمان سود آور می باشد را افزایش دهید.

مدیریت کاهش هزینه

•    حق العمل کاری

اگر لازم بود برای منابع انسانی خود حقوقی مشخص در نظر نگیرید. به عنوان مدیر گاهی بهتر است حقوق کارکنان را بر مبنای کاری که انجام می دهند در نظر بگیرید. مثلا برای آنان کارهای به اصطلاح کنترات را در نظر بگیرید یا مبنای حقوق آنان ساعت کاری مفید آنان در سازمان باشد.

 

•    هزینه های مربوط به تکنولوژی

گاهی با توجه به شرایط بازار و خروج شرکت از بحران و یا توسعه کاری، شرکت نیاز می داند که تکنولوژی جدیدی را به سازمان اضافه نماید. این کار بسیار هزینه بر خواهد بود. بهتر است به جای خرید تکنولوژی در ابتدا آن را به صورت استیجاره ای در اختیار بگیریم زمانی که شرکت به سود دهی رسید و تولید آن محصول برای شرکت توجیه داشت اقدام به خرید آن نماییم. با این کار در صورت عدم تامین خواسته های ما سرمایه زیادی را از دست نداده باشیم.

 

•    ایجاد حس تعهد در کارکنان

به عنوان مدیر رابطه نزدیکی با کارکنان خود داشته باشید، حرف های آنان را بشنوید و به خواسته های آنان اهمیت دهید. حسی در کارکنان خود ایجاد کنید تا آنان شما را از خود بدانند و نسبت به کاری که انجام می دهند میل و رغبت داشته باشند. این امر بسیاری از هزینه های سازمان را کاهش می دهد. افزایش اعتماد به نفس کارکنان، جلوگیری از فرار در حین کار، تلاش در حفظ تکنولوژی سازمان، کاهش هزینه های اضافی از جمله فواید این کار می باشد.

 

•    آموزش

آموزش برای کارکنان باید به درستی صورت پذیرید، چرا که آموزش های نامناسب خسارات زیانباری برای شرکت به همراه خواهد داشت. کارکنان باید نسبت به کار خود کاملا توجیه شده باشند و نقاط امن و خطرناک کار خود را بشناسند، شیوه های درست کار خود را بشناسند تا هزینه های ناشی از بی دقتی در کار را کاهش داده باشیم.

نتیجه گیری

 

با اجرای اصول کلی مدیریت کاهش هزینه نه تنها هزینه های اضافی را در سازمان کاهش داده ایم بلکه هزینه هایی که قبلا از این راه از دست می دادیم به خزانه سازمان برمی گردد. به یاد داشته باشیم کاهش هزینه های جاری کمک شایانی به سازمان کرده و در شرایط بحرانی کمک شایانی به مدیریت ریسک خواهد کرد. و به دارایی های سازمان افزوده می گردد. به یاد داشته باشیم که برای هر اقدامی ابتدا باید آن را به صورت دقیق ریشه یابی کنیم و به صورت پایه به حل آن مشکل بپردازیم

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت بازاریابی

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

۱۲ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

گواهینامه مدیریت بهبود کیفیت چیست

مقدمه

EFQM مدیریت تعالی سازمان می باشد. که بنیاد مدیریت بهبود کیفیت اروپا آن را ارائه داده است. بنیاد اروپاییمدیریت بهبود کیفیت (EFQM) در واقع ابزاری است برای ارزیابی رشد یک سازمان در تمامی سطوح سازمان و ایجاد نظم در سیستم مدیریتی سازمان. این مدل به عنوان چارچوبی کلی در سیستم مدیریت بهبود کیفیت اروپا به کار گرفته شد.

به عنوان جایزه کیفیت برای سازمان های محلی و ملی به شمار می آید. EFQM گرچه از دیدگاه مشتریان بسیار مهم می باشد، اما برای شرکت ها به عنوان یک سیستم مدیریتی برای رشد و خود ارزیابی آن ها تلقی می شود.

مزایای استفاده مدیریت بهبود کیفیت

•    خود ارزیابی

انجام خود ارزیابی برای سازمان ها باعث می شود، وضعیت خود را با سازمان های موفق سنجیده و نقاط ضعف و قدرت خود را تشخیص دهند.

•    هدف

وجود هدف در این سیستم موجب می شود مدیران و کارکنان برای رسیدن به آن تلاش کنند.

•    اعطای گواهینامه بهبود کیفیت

داشتن گواهینامه بهبود کیفیت دستاورد بزرگی برای سازمان در جهت کسب و کار بین المللی می باشدمی باشد. با داشتن این گواهینامه برند شرکت به بازار جهانی معرفی می شود و می تواند راحتتر در بحث مدیریت بازاریابی و فروش عمل نماید.

•    افزایش سطح کیفی

فضای رقابتی ایجاد شده برای کسب گواهینامه بهبود کیفیت توسط سازمان ها، موجب رشد سازمان ها گردیده است

•    رضایتمندی

این مدل به رضایتمندی تمامی ذینفعان توجه دارد، بنابراین به طور کلی موجب رضایتمندی در کلیه ابعاد خواهد شد

•    تضمین موفقیت سازمان

مدل بهبود کیفیت موفقیت سازمان را بطور نقطه ای بررسی نمی کند بلکه به ارزیابی موفقیت شرکت در دراز مدت می پردازد. برای بدست آوردن گواهینامه بهبود کیفیت اروپا یکسری معیار ها باید توسط سازمان رعایت شود.

معیار های توانمند ساز که سازمان را برای رسیدن به نتایج عالی توانمند می سازد
معیارهای نتایج که به بررسی میزان دستیابی شرکت به معیار های توانمند ساز می پردازد

هر دسته از این معیار ها ۵۰۰ امتیاز برای شرکت به همراه می آورد. بررسی این امتیازات شرکت را در دریافت گواهینامه بهبود کیفیت مورد سنجش قرار می دهد. هر دسته از معیارهای توانمند ساز و نتایج شامل مواردی می باشد که به شرح آن ها می پردازیم

مدیریت بهبود کیفیت
معیار های توانمند ساز مدیریت بهبود کیفیت

•    رهبری

وظیفه هدفگذاری برای سازمان و ایجاد ابزار مناسب برای رسیدن به اهداف را برعهده دارد.
ثبات سازمان در زمان تغییر، جهت گیری سازمان، بررسی عملکرد سازمان و ترغیب کارکنان برای رسیدن به اهداف از جمله وظایف رهبری می باشد.

•    خط مشی سازمان

سازمان می بایست خط مشی و اهداف خود را با توجه به رضایتمندی تمامی افراد و بازاری که در آن فعالیت می کند مشخص نماید.

•    منابع انسانی

مهم ترین عامل رشد تعالی سازمان کارکنان آن سازمان می باشد. سازمان باید کلیه امور مربوط به کارکنان را که به صورت فردی یا تیمی فعالیت می کنند مورد ارزیابی قرار دهد و آنها را در جهت درست هدایت نماید. همچنین باید با ارتباط موثر با کارکنان و راهکارهایی جهت ترغیب آنان ، انگیزه لازم را در آنان ایجاد کرده تا توان خود را برای رشد و تعالی سازمان به کار گیرند

•    منابع و شرکای تجاری

سازمان می بایست شرکای تجاری خود را برای رسیدن به این اهداف مدیریت و سرپرستی کند. همچنین می بایست منابع لازم برای نیل به اهداف را شناسایی و تامین نماید.

•    فرآیند

سازمان موظف است فرآیند لازم برای کسب رضایت مشتریان و سایر افراد ذینفع در سازمان را مدیریت کرده و ساماندهی کند

معیار های نتایج مدیریت بهبود کیفیت

•    نتایج مربوط به منابع انسانی

سازمان نتایج مربوط به کارکنان خود را بررسی کرده و مشخص می کند در ارتباط با منابع انسانی خود به چه نتایجی دست یافته است

•    نتایج مربوط به مشتریان

هدف سازمان جلب رضایت مشتری و حفظ بازار همیشگی می باشد. در اینجا مشخص می شود سازمان در ارتباط با مشتریان به چه نتایجی رسیده است

•    نتایج مربوط به جامعه

در این مورد نقش سازمان در جامعه مورد ارزیابی قرار می گیرد و مشخص می شود سازمان در خصوص جامعه به چه نتایجی دست پیدا کرده است

•    عملکرد

عملکرد سازمان با توجه به اهداف و برنامه زمانبندی شده مورد بررسی قرار می گیرد و مشخص کننده این است سازمان در رسیدن به اهداف چه نتایجی بدست آورده است.

در مدل بهبود کیفیت سازمان ها نیاز به خود ارزیابی دارند تا نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص داده و در رسیدن به اهداف گام های موثری بردارند.

سطوح مختلف مدیریت بهبود کیفیت سازمان

•    گواهینامه

اعطای گواهینامه به سازمان هایی که قصد دارند سطوح کیفیت خود را مطابق با معیارهای نه گانه مدیریت کیفیت سازمانی(EFQM) تنظیم کنند

•    تقدیر نامه

به سازمان هایی تعلق می گیرد که از معیارهای نه گانه حداقل نمره ۴۰۰ را کسب نموده اند

•    تندیس نقره ای

اعطای تندیس سازمان هایی که خود را با معیارهای نه گانه هماهنگ کرده اند و امتیاز حداقل ۶۰۰ را کسب نموده اند

•    تندیس طلایی

اعطای تندیس به سازمان هایی که معیارهای نه گانه در آنها به خوبی اجرا شده و امتیاز حداقل ۷۰۰ را بدست می آورند.

این مقاله به موضوع گواهینامه مدیریت بهبود کیفیت اروپا پرداخت تا قدمی در جهت آشنایی مدیران ما جهت بهبود کیفیت محصولات خود و معرفی  کالای به بازار جهانی برداشته باشد.

نتیجه گیری

مدیریت بهبود کیفیت همواره به بهبود مستمر سازمان ها می پردازد بنابر این سازمان ها را در جهت رشد مورد بررسی قرار می دهد، داشتن این گواهینامه برای سازمان به منزله کیفیت محصول بالای آن می باشد. این گواهینامه به منزله دسترسی سازمان به بازارهای جهانی می باشد. حتی در کشور ما نیز اگر سازمان ها این گواهینامه را نداشته باشند بسیاری از مراکز خدماتی با آنان مشغول به کار نمی شوند.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت برند

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

۰۹ بهمن ۹۵ ، ۱۰:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

بهترین راهکارهای مدیریت تغییر سازمانی

مقدمه

تغییر یک واقعیت است و مدیریت تغییر سازمانی از جمله کارهای اساسی مدیریت می باشد، که باید بهترین روش را برای مقابله با آن اتخاذ نماید.

تغییر یعنی دور ریختن افکار سنتی و قدیمی و ثبت اندیشه ها و افکار نو در سازمان های جدید. با توجه به اینکه دنیای کسب و کار امروز به شدت درحال تغییر است می بایست تغییرات در سطح سازمان ها صورت پذیرد تا بتوانند از پس چالش های پیش رو برآیند.

اگر تغییر و تحولی درکار نبود مطمئنا کار مدیریت امری ساده بود که با یک برنامه ریزی ساده می توان به آن دست پیدا کرد.

باید توجه داشت که سازمان یک نظام بهم پیوسته است و تغییر در بخشی از سازمان بر روی دیگر بخش های سازمان نیز تاثیر می گذارد. بنابراین ممکن است تغییری که در بخشی از سازمان مفید واقع بوده است در بخش های دیگر ایجاد زیان کند.

سطوح های اصلی تغییر در سازمان در بخش مدیریت بازاریابی، مدیریت فروش، برندینگ و نحوه ارتباط با مشتری می باشد. تغییر در این سطوح برای بقای سازمان لازم می باشد.

علی رغم مهم بودن امر تغییر تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از فرایندهای مدیریت تغییر سازمانی با شکست مواجه می شود.

 

ضرورت های تغییر در سازمان

•    تطبیق دادن سازمان با تغییرات روز بیرونی

•    مدیریت قوی سازمان که تغییرات را از قبل پیش بینی نموده است

ما در این مقاله می کوشیم عوامل شکست تغییر سازمان و راه کارهای مواجه با آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم

 

 

مراحل کلی مدیریت تغییر سازمانی

•    تهییه نقشه راهبردی و ارائه طرح به سازمان

•    جدول زمانبندی تغییرات
•    آزمایش قبل از انجام تغییرات کلی
•    انجام فرآیند تغییر سازمانی
•    نظارت بر فرآیند تغییر جهت بررسی عدم انحراف از اهداف
باید توجه داشت که در تمامی این مراحل انسان مهمترین نقش را ایفا می کند. 
زیرا وحله اول نیروی کار در مقابل تغییرات سازمانی از خود واکنش نشان می دهد.

 

مدیریت تغییر سازمانی عوامل زیر را برای شکست تغییر بر می شمارد

•    عوامل کوچک

این عامل بیشتر به کارکنان قدیمی سازمان مربوط می شود که دانش جامعی از تکنولوژی های روز نداشته و عمدتا شاخصه برتری آنان سابقه کار طولانی آنها در سازمان می باشد.
در اینگونه سازمان ها افراد عادت به روزمرگی کرده و از تغییر زیاد راضی نمیباشند.
بنابراین در هنگام مواجهه با تغییر این افراد منافع خود را در خطر احساس کرده و در مقابل آن واکنش نشان می دهند.
همچنین رسیدن به پیشرفت که از اصلی ترین عوامل انسانی تغییر سازمانی می باشد جای خود را به رسیدن به قدرت داده و همین امر موجب می گردد، پیشرفت سازمان در اولویت دوم قرار گیرد و افراد تغییر سازمانی را ابتدا با میزان به قدرت رسیدن خود بسنجند، که اگر همسو با آنها نبود به مخالفت با آن بر می خیزند.

•    عوامل بزرگ یا کلان

سازمان ها به خصوص سازمان های دولتی ترجیح می دهند کار ها را به همان شکل سنتی خود دنبال کنند و به صورت طبیعی با تغییر مقابله می کنند.
عدم تقابل سازمان های دولتی با سایر سازمان ها نیز از عوامل دیگر در جلوگیری از تغییر سازمانی می باشد.
همچنین عدم ثبات مدیریت در سازمان نیز از دیگر موانع تغییر سازمانی می باشد.
در سازمان هایی که مدیریت آنها به سرعت تغییر می کند تغییرات موضعی صورت می گیرد.
در این مواقع حتی مدیرانی که توانایی بالایی دارند فرصت ایجاد تغییرات اساسی را پیدا نخواهند کرد.
بالا رفتن توقعات مشتریان از جمله مواردی است که باعث ایجاد تغییر در روند کاری سازمان ها می شود، 
اما در این میان یک سری سازمان ها خصوصا سازمان های دولتی حضور دارند که با امکانات کمی که در اختیار مردم قرار می دهند سطح توقع آنان را پایین آورده و با اینکار رویه قبلی خود را در پیش می گیرند.
عامل بعدی که بیشتر در کشورهای جهان سوم مشاهده می شود عامل فرهنگی می باشد. 
جامعه ای که نسبت به تغییرات و ایده ها و خلاقیت های نو واکنش نشان می دهد، و یا حتی از آن استقبالی صورت نمی گیرد.
موجب دلسردی افراد شده و روند مدیریت تغییر سازمانی با شکست مواجه می شود.

راهکارهای مدیریت تغییر

راه های مقابله با مخالفت کارکنان

•    رابطه مدیر و کارکنان

شخصیت شناسی ویژگی اصلی مدیران می باشد. مدیر باید بتواند ارتباط موثری با کارکنان برقرار کرده و دلایل تغییر را برای آنان شرح دهد

•    تسهیلات

اعطای آموزش های لازم به کارکنان و دادن مزایای جدید به آنان

•    مشورت

کارکنان را باید از دلایل ایجاد تغییر در سازمان مطلع نمود و از مقاومت آنان جلوگیری کرد

•    استفاده از زور

آخرین مرحله ای که مدیر مجبور است از آن استفاده کند استفاده از زور است که مدیر می بایست درمقابل مخالفت های غیر منطقی افراد از قدرت زور استفاده کرده و تغییرات را شکل دهد.

تغییر از اساسی ترین نیاز های امروزی هر سازمانی برای حفظ بقا می باشد، بنابراین مدیران می بایست بهترین شیوه را برای اعمال تغییرات در سازمان اعمال نمایند.

نتیجه گیری

در دنیای امروز که با سرعت بسیار بالای تغییرات و تحولات صورت می پذیرد، سازمان ها نیز باید بتوانند خود را همسو با آن کنند. برای این منظور سازمان ها می بایست از افراد و مدیران با تجربه و تحول گرا بهره برند. این مدیران می بایست اهمیت تغییر را بدانند و همچنین توانایی بالایی در مدیریت ریسک داشته باشند زیرا اگر مدیر توانایی ریسک کردن نداشته باشد و به خود جرات این کار را ندهد نخواهد توانست سازمان را در رسیدن به اهدافش یاری نماید

   چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری 

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت بازاریابی

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

۰۶ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی