ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را رونق بخشیم و شما را به یک ماشین پول ساز تبدیل کنیم

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

بنی صدر چگونه به ریاست جمهوری رسید؟؟؟؟

درباره بنی صدر 

زندگینامه بنی صدر رییس جمهور ایرانی ابوالحسن بنی صدر متولد سال ۱۳۱۲ در روستای باغچه ،از توابع همدان و فرزند ایت الله سید نصرالله بنی صدر نوه ی صدر العلمای همدانی بود.او پس از اخذ مدرک ابتدایی و متوسط در سال ۱۳۳۴ وارد دانشگاه شد و چهار سال بعد در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد و در همان سال بود که با ایت الله طالقانی و جلسات تفسیر قران او در مسجد هدایت تهران اشنا شد.

بنی صدر تا قبل از پیروزی انقلاب

بنی صدر تا قبل از پیروزی انقلابۤ برای مردم کشور چهره ای نا شناخته بود،اما تلاش ها و فعالیت هایی که به هنگام عضویت در جبهه ملی در اروپا از خود نشان می داد (در طول سال ۵۷ و هجرت امام خمینی از نجف به پاریس) نام او را بر سر زبانها انداخت و روز ورود امام خمینی به کشور(۱۲ بهمن۵۷)یکی از افرادی بود که همزمان با امام خمینی به تهران امد.

بنی صدر ونمایندگی مجلس خبرگان

بنی صدر در مرداد سال ۵۸ به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان،عهده دار نقشی در تدوین قانون اساسی شد و هنگام تدوین اصل ۱۱۵ قانون اساسی (که می گفت رییس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی،ایرانی الاصل و توابع ایران،مدیر و مدبر،دارای حسن سایقه،امانت و تقوا،مومن و معتقد به جمهوری اسلامی و مذهب رسمی کشور باشد)به مخالفت صریح با اجزایی از این اصل پرداخت و اعلام کرد که برای رییس جمهور شدن تخصص و توان مدیریتی کافی است و لازم نیست که ان شخص دین باور و متقی باشد.

همین نقطه نظرات او رفته رفته،اختلاف و شکاف زیادی میان او و دیگر رجال سیاسی هم دوره او از جمله شهید بهشتی ایجاد کرد.

بنی صدر که بود ؟

 

او فارغ التحصیل در رشته‌های اقتصاد وحقوق اسلامی از دانشگاه تهران  بود. چهار سال در مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی مشغول به کار بود. وی در سال ۱۳۴۰ زندگیش را با عذرا حسینی آغاز کرد که حاصل این ازدواج یک پسر و دو دختر بود.

ابوالحسن بنی صدر پس از گذراندن دوره تحصیلات خود  برای تکمیل آن به اروپا سفر کرد. او  مدرک خود را در رشته علوم اقتصادی از دانشگاه پاریس گرفت.او در عین حال به تدریج روابط خود را با گروه های اسلام گرا نیز وسعت بخشید بعنوان مثال  به تشکیلات دانشجویان مسلمان خارج از کشور ملحق شد. او همچنین کتابهای زیادی نوشت و از جمله این کتاب ها «اقتصاد توحیدی» بود.

فعالیت های  آغازین بنی صدر

بنی صدر در سال ۱۳۴۱نماینده دانشجویان دانشکده حقوق و مسوول سازمان دانشجویان در کنگره جبهه ملی ایران بود. او رهبری گروه کوچکی از دانشجویان مخالف شاه را بر عهده گرفت و دو بار به خاطر همین فعالیتهایش دستگیر و راهی زندان شد.

بنی صدر در قیامی ناموفق علیه حکومت در خرداد  ۱۳۴۲ مجروح گشت و همان موقع کشور را ترک گفت و عازم فرانسه شد. بنی صدر در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب، به عنوان اسلامگرای آتیشی و اقتصاد دان انقلابی با سخنرانی هایش به مبارزه با حکومت شاه می‌پرداخت. هاشمی رفسنجانی اعتقاد داشت، در طی این سالها بنی‌صدر خود را نظریه پرداز انقلاب می‌دانست.

شروع پیروزی انقلاب

سخنرانی های بنی صدر سه بعد از ورودش به ایران در دانشگاه شریف آغاز شد. این جلسات به مدت ده روز یعنی درست تا پیروزی انقلاب به طول انجامید. در  طی مدت کوتاهی او خود را به عنوان چهره ای اسلام گرا و در عین حال روشنفکر و انقلابی معرفی کرد. با موافقت روح‌الله خمینی بنی صدر عضو شورای انقلاب شد اما حاضر نشد با دولت موقت همکاری کند. بعد از پیروزی انقلاب،  خمینی بنی صدر را ابتدا در تیر ماه سال ۱۳۵۸ به سمت معاونت وزارت اقتصاد و دارایی و بعد از آن به سمت وزیر آن گماشت. بنی صدر همچنین از ابتدای بهار همان سال به عضویت شورای انقلاب درآمد.

 

رئیس جمهوری بنی صدر

بنی صدر پس از انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور نیز مسیر اختلاف با دیگران را در پیش گرفت و تلاش داشت که فقط مجری نقطه نظرات و ایده های خود باشد.

سرانجام بنی صدر

سرانجام امام خمینی در ۳۰ خرداد۱۳۶۰ وی را با فرماندهی نیروهای مسلح بر کنار کرد و در ۳۱ خرداد طرح (عدم کفایترسیاسی رئیس جمهور با ۱۷۷ رای ممتنع به تصویب رسید و در نتیجه ریاست جمهوری او پس از حدود یک سال و ۳ماه به پایان رسید و او پس از مدتی کوتاه زندگی مخفیانه، به همراه مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین (منافقین) به پاریس گریخت و پناهنده شد.

۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۵:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

اهمیت هدف در زندگی چیست؟؟؟

 

تعیین هدف یکی از مهمترین کارهایی است که در زندگی هر شخصی وجود دارد. اهمیت هدف در زندگی بسیاری از ما انسانها فراموش شده است.بسیاری از ما بدون هدف و انگیزه به روزمرگی میپردازیم بدون آنکه از اهمیت هدف در زندگی اطلاعاتی داشته باشیم. انسان موجودی کاملا مختار و قدرتمند ِ که میتونه با انتخاب ها و اراده ی خودش، به اوج برسه یا در قعر ابدی بمونه. این تنها تفاوت بین انسان و بقیه ی مخلوقات خداست.

بزرگی میگه زندگی هدیه ی خداست به تو و شیوه ی زندگی کردن تو، هدیه ی توست به خدا..زندگی و زنده بودن، فرصتیِ برای خلق یک شاهکار، خلق یک اثر هنری تماشایی! خداوند در قرآن فرمودن که من شما را بیهوده نیافریدم! بنابراین تو بی هدف آفریده نشدی که بی هدف زندگی کنی! داشتن هدف یکی از مهمترین وظایفیِ که برعهده ی توئه تا بهترین بشی، بدرخشی و از زندگی کردن لذت ببری.

اهمیت هدف در زندگی هر شخص

اهمیت هدف

یادت باشه بیهودگی یعنی بی هدفی و بی هدفی یعنی روزمرگی. این ها رو گفتم که بگم، بی هدفی قاتل انسان هاست. این جمله یعنی زندگی بدون هدف با زنده نبودن هیچ تفاوتی نمیکنه. بنابراین اهمیت هدف رو در زندگیتون فراموش نکید! اما هدف. با استفاده از این محصول به ضرورت داشتن هدف در زندگی خواهی رسید و یاد می گیری چطور یک هدف گذاری درست داشته باشی و در واقع یاد می گیری برای آینده ی خودت برنامه ریزی کنی تا به هر آنچه در ذهن داری برسی و بفهمی هدف از زندگی چی هستش.

در کارگاه کاملا عملی هدف گذاری، به هر آنچه برای یک هدف گذاری درست و علمی نیاز هست، پرداختیم و به طور مفصل و با تمام ریزه کاری های مورد نیاز یک هدف گذاری درست و علمی، بهترین شیوه ی هدف گذاری رو آموزش دادیم.

اهداف از نظر نوع به انواع مختلفی دسته بندی میشه که در این کارگاه به علاوه اینکه تمام نکات برای یک هدف گذاری ارائه میشه، بلکه به طور عملی به همراه افراد شرکت کننده، اهداف مالی یک تا ده سال آینده گذاشته میشه که این مطلب میتونه در درک بهتر شما از اهمیت هدف تأثیر گذار باشه.

مهمترین دلیل افسردگی افراد

یکی از مهمترین دلایل اینکه افراد دچار افسردگی و روز مرگی میشن اینه که هدف ندارن! نداشتن هدف عامل مهمیِ که ارزشش رو داره تا اصول علمیش رو یاد بگیریم و از یه زندگی بی روح و کسل کننده بیرون بیایم. با مشاهده ی این فیلم آموزشی سلام دوباره ای به زندگی می کنید و دوباره شروع به ساختنش می کنید.

این یه فرصت و یک پیشنهاد عالی برای روزهای پیش روی شماس و شاید هیچوقت این تصمیم بزرگی که گرفتین رو فراموش نکنین. بعد از این تصمیم، صبح ها با انرژی و انگیزه و اعتماد به نفس بالایی از خواب بیدار میشید چون می دونید برای این روز خاص چه کارهایی رو باید انجام بدین. یادت باشه یه حسی در تمام آدما وجود داره که باعث میشه هر روز پر انرژی تر و قدرتمند تر بشن و اون حس چیزی نیست جز حس مفید بودن!

وقتی برای خودت و زندگیت اهداف و خواسته هایی تعریف می کنی و برای تحقق اون ها تلاش می کنی، وجودت پر میشه از حس مفید بودن! حس مفید بودن رو با یه هدف گذاری درست تجربه کن. این زیباترین تصمیمیِ که میتونی در هر سن و سالی که هستی برای زندگی خودت بگیری و از تک تک لحظه هات لذت ببری.

اهمیت هدف در پولدار شدن

اگر به زندگی ثروتمندان جهان نگاهی بیاندازیم میفهمیم که آن ها با هف گذاری درست توانسته اند به کسب در آمد و زندگی مرفه دست یابند. داشتن هدف باعث میشه قدرتت و انرژیت بیخودی هدر نره و در راستای رسیدن به یک هدف خاص متمرکز بشه. تو میتونی با انتخاب اهداف به این شیوه ای که ارائه کردیم، با اطمینان به نتیجه و دستاوردهایی که درذهن داری برسی و حتی کسب و کار خودت رو با تمرکز ذهن رونق بدی. چرا که صدها نفر از این شیوه استفاده کردن و به نتایج دلخواه رسیدن.

گاها افرادی رو می بینیم که میگن: من خیلی از کارگاه ها شرکت کردم، کتاب خوندم و بلدم چطورباید هدف گذاری کنم، اما به اهدافی که انتخاب می کنم نمی رسم؟ پاسخ به این سوال رو در این محصول دریافت کنین. چرا یک فرد با وجود مکتوب کردن و رعایت تمام پارامترها در نهایت نمی تونه به هدف برسه؟ راهکار ما برای رفع این مسئله رو در این محصول یاد می گیرین.

اهمیت هدف در کسب و کار

وقتی به شرکت های بزرگ نگاهی می اندازیم به این نتیجه میرسیم که شرکتهایی به موفقیت دست یافته اند که بسیاری از تصمیمات خود را براساس اهداف و چشم انداز خود گرفته اند. با مطالعه شرکتهای آمریکایی این به طور کامل توجیه میشود و دیده شده است تنها شرکتهایی به موفقیت رسیده اند که این امر را رعایت کرده اند و چیزی حدود یک سوم سازمانهای آمریکایی را تشکیل میدهند.

بسیاری از کسب و کارهایی که شکل گرفته اند با این هدف نبوده اند که بخواهند به کسب ثروت برسند. یه نگاهی به اطراف خود بیاندازید عده ای در تلاشند که نیاز بقیه رو برطرف کنند و عده ای به دنبال کمک به دیگران هستند. خلاصه بگم چیزیکه باعث میشه یک کسب و کار به هدف خودش برسه همون هدف است و چشم انداز است که به فعالیت های ما معنا میده.

همه ما برای هرکاری نیاز به انگیزه داریم و وقتی که هدف داشته باشیم. این انگیزه لازم برای انجام دادن آن تامین میشود. درواقع هدف عاملی برای ایجاد انگیزه در افراد می باشد. که باعث می شود که ما در دشواری هایی که برایمان ایجاد میشود با قدرت پیش رفته و همه مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم.

اگر میخواهید در کسب و کار خود به اهدافتان برسید نکات زیر را حتما بخوانید

حس اعتماد به کارکنان

اعتماد

این حس را در کارکنان خود ایجاد کنید که شما به طور کامل به آنان اعتماد دارید. این امر موجب میشود که کارکنان کار را از خودشان بدانند و برای به ثمر رسیدن کارشان تمامی تلاش خودشان را می کنند. این امر موجب میشه که یک شرکت تقریبا به تمامی اهداف خود دست پیدا کند. شما می دانید که نیروی انسانی مهمترین پایه های سازمان را تشکیل می دهند بنابراین اگر نیروی انسانی به درستی کار نکند کسب و کار ما با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

جلسات سازمان

جلسات

جلسات سازمان رو به طور مرتب برگزار کنید و تا جایی که امکان داره از تمامی افراد در این جلسات استفاده کنید این امر باعث حس اعتماد افراد در سازمان میشه.

در جلساتی که برگزار میکنید حتما اهداف سازمان را مطرح کنید و به افراد یادآوری کنید که برای چه هدفی در تلاش هستند و به کجا خواهند رسید. اگر فکر میکنید که این کار خیلی کلیشه ای می باشد. می توانید ابتدا اهدافی را که شرکت به آن دست یافته است مطرح کنید و اهداف آتی را برای آنان بازگو کنید.

اما چرا افراد هدفگذاری نمی کنند

ندانستن هدف

ندانستن هدف

معمولا همه افراد در زندگی خود راهی را طی میکنند بی آنکه هدفی برای آن در نظر گرفته باشند. دلایلی وجود دارد که افراد برای زندگی خود هدفگذاری نمی کنند. خیلی از افراد اصلا با هدفگذاری آشنایی ندارند و اصلا نمیدانند که هدف چیست؟ معمولا این افراد در خانواده هایی بزرگ شده اند که یا سرپرست خانواده کارمند بوده و به صورت روتین زندگی خود را دنبال کرده و به دنبال تحول زندگی خود نیستند بنابراین با مفهوم هدفگذاری زیاد آشنایی ندارند. 

راه اشتباه

ندانستن راه

خیلی از افراد راه رو بلد نیستند و همچنین به درستی آموزش ندیده اند و خیلی از این افراد با نحوه صحیح هدفگذاری آشنایی نداشته و در بسیاری از مواد وقتی از این افراد میپرسی هدف چیه اصلا نمیتونن جواب درستی بهت بدن و معمولا هدف رو با مقصد و یا ارزش اشتباه میگیرن. همین افراد وقتی برای کاری هدفگذاری میکنند شکست خورده و به بسیاری از اهداف خود دست پیدا نمیکنند. و دلیلشم همین آموزش هایی اشتباهیه که این افراد دیدن.

ترس از شکست

شکست

وقتی شکست های متعدد حاصل میشه افراد ترسی درونشون ایجاد میشه که دیگه نمیخوان کاری رو انجام بدن و همین امر باعث میشه که از اهداف خود دست بکشن. چون شکست همراهش یکسری ضررهای مالی و احساسی رو داره که این افراد برای دوری از این ضرر ها دیگر حاضر به دنبال کردن اهداف خود نیستند

ترس از تمسخر

تمسخر

از یکسری از افراد وقتی میپرسی که چرا برای زندگیت هدفگذاری نمیکنی جوابی که میشنوی خیلی جالبه؟؟؟ آنها ترس از تمسخر دارند. خیلیا از عواقب هدفگذاری نادرست میترسن و با خود میپندارن که اگه شکست بخورند دیگران آنان را مورد تمسخر قرار داده و مایع شرمساری آنان خواهد شد از اینرو هیچگاه به دنبال هدفگذاری نرفته و به اهمیت هدف در زندگی خود پی نخواهند برد.

هدفگذاری انگیزه لازم برای زندگی را در شما ایجاد خواهد کرد و باعث خواهد شد تا شما شادتر زندگی کنید و از انرژی بیشتری بهره مند گردید. و با طی کردن اهداف خود پله پله به سمت موفقیت قدم بردارید. پس همین حالا برخیزید آموزش درست هدفگذاری رو فرا گیرید و خود را به قله های موفقیت و کامیابی برسانید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی اهمیت هدف در زندگی هر فرد پرداختیم و فهمیدیم هدف گذاری درست باعث میشه که در زندگی پیشرفت کنیم و از روزمرگی خلاص شویم در این صورت برای تک تک لحطات زندگی خود برنامه خاصی داریم و از زندگی لذت میبریم. 

 

۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۰:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

چگونه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم

کسب و کار اینترنتی
 

کسب و کار اینترنتی : یکی از راه های کسب درآمد سریع و بدون نیاز به سرمایه گذاری راه اندازی کسب و کار اینترنتی است (شما با سرمایه گذاری بسیار کم می توانید کسب وکار خود را در اینترنت راه اندازی کنید) که اکثر آنها نیز ابتدا از داخل خانه ها آغاز می شود و سپس رشد کرده و تبدیل به شرکت های بزرگ می شوند.

اگر شما در حال حاضر کسب و کار دارید اما در اینترنت فعالیت نمی کنید و از اینترنت درآمدی ندارید پس قطعا از بسیاری از رقبا جا مانده اید  از طرفی  بسیاری از کسب و کارهای فیزیکی  و سنتی در حال حاضر رو به نابودی می روند  و جای خود را به کسب وکارهای اینترنتی می دهند ، نگران نباشید در این مقاله به شما می گوییم که چگونه کسب و کار خود را در اینترنت راه اندازی کنید.

  کسب و کار اینترنتی

خیلی ها بر این باورند که راه اندازی کسب و کار اینترنتی فقط با سرمایه گذاری زیاد امکان پذیر است و باید برای شروع هزینه های زیادی برای صرف راه اندازی وب سایت و تبلیغات و… شود و یا باید مسلط به برنامه نویسی بود و خود با انجام کارهای فنی پیچیده یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد.

از شما می خواهم به سوالات زیر پاسخ دهید؟؟؟

پاسخ دادن

  • آیا فکر می کنید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی حتما باید کدنویسی کنید؟

    خیر

  • آیا فکر می کنید نیاز است با شخص متخصص مشورت کنید؟

    بله

  • آیا شما هم فکر می کنید باید کالاهای زیادی را خریده و انبار کنید؟

    خیر

  • آیا بدون سرمایه گذاری زیاد نیز می شود یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرد؟

    بله

به جملات پایین دقت کنید و در ابتدای هر جمله بگوید من می توانم:

  • ۱۰۰% توسط خودتان
  • بدون نیاز به کدنویسی و متخصص
  • بدون هزینه های هنگفت!
  • بدون نیاز به انبار حتی ۱ محصول!
  • بدون نیاز به دفتر کار و در منزل

راه اندازی وب سایت 

کسب و کار اینترنتی

قبل از ورود به دنیای اینترنت و اینکه جایگاه و نشانی خود را مشخص سازیم ، احتیاج به نام خود در وب سایت داریم تا از طریق آن هم دارای شناسه و آدرس باشیم و هم با مشتریان ارتباط برقرار نمائیم نام وب سایت می تواند بعنوان قسمتی از نشانی پست الکترونیکی ما به کار گرفته شود تا شناسه اینترنتی ونام تجاری مان را بیشتر مطرح نماید .

مشخصات نشانی وب یا شناسه اینترنتی  تجاری :

نام دامنه

-نام اینترنتی باید طوری انتخاب شود که به سرعت در حافظه مشتری جای گیرد و باقی بماند . مثلا نام آمازون خیلی سریعتر از بوک سون لاین در ذهن باقی می ماند .

– شناسه اینترنتی باید کسب و کار را به خوبی معرفی نماید معرفی ساده و هوشمندانه تجارت مورد نظر  در نام سایت از اشتباهی گرفتن آن جلوگیری می کند . مثلا: سایت بوک دانلود به صورت آشکار به بازدید کننده می فهماند که می تواند در آن سایت کتاب های الکترونیکی را دانلود یا خریداری نماید .

اگر یک نمایه اینترنتی برای تجارت مورد نظر برپا شود نام سایت را می توان مناسب با نام تجارت و یا حتی هم اسم شرکت خود انتخاب کرد .

-شناسه اینترنتی باید کوتاه باشد یعنی مشتری با یک بار شنیدن آنرا به خاطر بسپارد و به راحتی نامشان را در مرورگر وب خود وارد کند . بنابراین نام های پیچیده به هیچ عنوان بخوبی عبارات ساده نمی شوند .

چگونه سایت خود را راه اندازی کنیم ؟

کسب و کار اینترنتی

۱-در اولین قدم باید سایت های تجاری موجود در اینترنت را مورد مطالعه و ارزیابی قرار داده و با خلاقیت سایت خود را با روش های بازاریابی تکنیک های طراحی بکار گرفته در آنها هماهنگ نماییم تا بتوانیم کارآیی سایت را تضمین کنیم.

۲-صفحه اصلی سایت را طوری طراحی نمائیم که در اولین نگاه بر روی بازدید کننده و مشتری تاثیر بگذارد مثلا اطلاعاتی از نام و علامت تجاری ، نشانی دقیق ، چگونگی تماس و شماره تماس و نمابرو  پست الکترونیکی بار صفحه اول قرارگیرد.

۳-باید بازدید از سایت را برای مشتریان آسان نموده و باید تعداد کلیک هایی که مشتری از صفحه ابتدایی سایت می کند به حداقل رساند .

۴-سایت را باید ساده و سبک کرد و از انباشته نمودن سایت به عکس ، موسیقی و … خودداری نمود و باید از تصاویر که به کار می بریم مطمئن باشیم که بر کیفیت سایت می افزاید نه اینکه مشتری را گیج می نماید .

تاسیس شرکت تجارت الکترونیکی

کسب و کار اینترنتی

شرکت های موجود به طور روز افزون از تجارت الکترونیکی برای گسترش شبکه های فروش و بازاریابی خود استفاده می کنند . همچنین تجارت الکترونیکی محور تاسیس تعداد زیادی از شرکت هاست .

اینترنت در شرکت های کوچک و متوسط بسیار مهم است چرا که با استفاده از آن می توان هزینه های بازاریابی را به حداقل رساند و در عین حال به بازارهای وسیع تری دست یافت .

کارآفرینی که فعالیت کارآفرینانه تجارت الکترونیکی را آغاز می کند لازم است تصمیم بگیرد که آیا مایل به انجام عملیات اینترنتی داخل شرکت است یا این عملیات را به منابع خارجی و کارشناسان اینترنتی بسپارد .

در صورت انتخاب عملیات درون شرکت باید رایانه ، خدمات رسان یا سرور ، خطوط اتصال یا روتر و دیگر سخت افزارهای لازم را تهیه کرد و حداقل یک خط تلفن را به اتصال اینترنتی اختصاص داد .

البته اتصال از طریق فیبر نوری که گران تر است به سرعت دارد جای خود را باز می کند . دیگر امور زیربنایی تجارت الکترونیک عبارت اند از نرم افزار و خدمات پشتیبانی از قبیل طراحی وب سایت و پرداخت الکترونیکی و منابع انسانی راهکار دیگر آن است که از منابع بی شمار خارج از شرکت برای تجارت اینترنتی کمک بگیریم کارآفرین می تواند از شرکت طراح وب بخواهد صفحه های وب را طراحی کند سپس آن را روی سرور شرکت نصب کند .

در این صورت وظیفه کارآفرین به روز کردن صفحات به صورت مستمر است .

به روز رسانی

دو مولفه مهم تجارت اینترنتی عبارت اند از عملیات پیشاپیش و انتصابی که عملیات پیشاپیش در واقع شامل عملکرد وب سایت است . توانایی های جستجو ، چرخ دستی ، خرید و پرداخت ایمنی چند مثال از این عملیات اند .

بزرگترین اشتباه بسیاری از شرکت های اینترنتی آن است که تصور می کنند وب سایت جذاب با قابلیت های تعامل دو سویه ، موفقیت آنها را تضمین می کند ، ولی در واقع این امر اهمیت عملیات انتهایی را از نظرها مخفی می کند .

نتیجه گیری:

اگر اطلاعات کافی برای راه اندازی وب سایت خود نیاز دارید می توانید به وب سایتهای که در این زمینه مشاوره می دهند مراجعه کنید . آرزوی ما موفقیت و پیشرفت شما دوست عزیزم است.

۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۵:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

مدیریت اقتضایی فیدلر

مدیریت اقتضایی
 

نظریه مدیریت اقتضایی بیان می دارد که هیچ روش مدیریتی قوی وجود ندارد که کاربرد صد در صد داشته باشد. بلکه باید با توجه به شرایط خاص و موقعیت سازمان تصمیم گیری های لازم به عمل آید. نظریه مدیریت اقتضایی به توانمندی مدیر در تشخیص نیاز ها و سازگاری امکانات سازمان جهت برطرف کردن نیاز ها بستگی دارد. مدیر می تواند با توجه به هوش بالا و اعتماد به نفس کافی و با تکیه بر تجربیات خویش بهترین راه حل را برای توسعه کسب و کار به کار گیرد.

تفکرات رایج در مدیریت اقتضایی

تفکرات

•    در مدیریت یک سبک جهانی و بهترین شیوه وجود ندارد

•    طراحی سازمان باید متناسب با محیط صورت پذیرد

•    نیاز های سازمان زمانی ارضا می شود که سبک های رهبری متناسب با خواست کارکنان باشد

•    سازمان های توانمند نه تنها بین خودشان با سازمان تناسب ایجاد می کنند بلکه در تلاشند بین اجزای درونیشان و زیر مجموعه سازمانشان نیز تناسب ایجاد کنند.

نظریه مدیریت اقتضایی فیدلر

بر طبق نظریه فیدلر مدیریت اقتضایی بر پایه موقعیت و سبک رهبری استوار است. این امر از دو جنبه سازمان گرایی و انسان گرایی مورد توجه قرار گرفته است.

سازمان گرایی

•    عواملی که سازمان را از نظر تکنولوژی و روابط انسانی محدود می کند
•    تاثیر برنامه ها نه تنها روی امری مشخص بلکه روی کلیه سازمان می گذارد

انسان گرایی

•    نیاز به مدیران انعطاف پذیری که دانش گسترده ای در حیطه کاری خود دارند
•    در اختیار داشتن کارکنانی با توانایی، انعطاف پذیری و مهارت های بالا

سه عامل اصلی نظریه فیدلر

•    رابطه رهبر و گروه

میزان ارتباط و احترامی که افراد برای رهبر خود قائل هستند

•    ساختار و وظایف سازمان

کارهایی که قرار است انجام شود بر اساس سازماندهی سازمان تعیین گردد

•    میزان قدرت رهبری

قدرت و نفوذی که رهبر در ارتباط با کارهایی از جمله عزل و نصب نیرو و سایر مقررات سازمان می تواند اعمال کند

مدیریت اقتضایی

شناسایی سبک رهبری به روش فیدلر

در این روش که از یک پرسش نامه استفاده می شود که در آن ۱۶ صفت متناقض مطرح شده است و در بین کارکنان پخش می شود که از آنها خواسته می شود، درباره همکارانشان بیاندیشند و به همکاری که بیشتر بدش می آمده با آن کار کند نمره ۱ تا ۸ بدهد و این باید در مورد ۱۶ جفت صفت متضاد اجرا شود.

اگر نمره ای که می داده بالا باشد یعنی این کارمند علاقه دارد با آن کارمندی که از او متنفر بوده رابطه شخصی خوبی برقرار کند و این کارمند را باید در زمره افراد کارمند مدار قرار داد.

اگر این فرد نمره پایینی بدهد مشخص می شود این کارمند علاقه شدیدی به تولید دارد و در زمره افراد کارمدار قرار داده می شود. پس از شناسایی افراد و دسته بندی آنها رهبر باید خودش را در موقعیت ذیربط قرار دهد و با توجه به سه عامل اصلی نظریه خود تصمیم گیری کند.

از نظر شخصی بنده در مورد نظریه فیدلر این موارد قابل بحث است که چون اینکار یک کار از طریق پرسشنامه “همکار ناخوشایند” مطرح می شود، زیاد قابل اطمینان نیست، چون این افراد ممکن است پاسخ منطقی و درستی به پرسشنامه ندهند و به طور مستقیم روی عملکرد سازمان تاثیر منفی بگذارد.

از جمله موارد قابل بحث در مدیریت اقتضایی

•    اندازه سازمان

به تعداد افراد سازمان و امکانات سازمان اشاره دارد. زیرا هرچه سازمان بزرگتر باشد و جمعیت بیشتری در آن مشغول باشد هماهنگی سازمان نیز سخت تر خواهد بود

•    شناخت محیط

ممکن است راهکاری برای محیطی مفید و سودمند باشد در صورتی که این راهکار برای محیطی دیگر با شرایطی دیگر مناسب نباشد. حتی تاثیر منفی بر عملکرد سازمان بگذارد.

•    تفاوت های فردی موجود

افراد از حیث میزان تمایل به یادگیری، بلوغ، انتظارات و علایق با یکدیگر تفاوت دارند. این تفاوت ها زمانی مهم می شود که مدیر بخواهد مدیریت اقتضایی خود را بر روی منابع انسانی متمرکز کند. در این حال می بایست ویژگی های فردی تک تک افراد را به درستی شناسایی کرده و متناسب با آن عمل نماید.

•    فناوری

نظریه مدیریت اقتضایی بیان می دارد ساختار سازمانی، سبک مدیریت و استفاده از سیستم های کنترلی برای یک سازمان با نوعی از فناوری، با سازمانی با گونه ای دیگر از فناوری که در اختیار دارد متفاوت است.

نتیجه گیری

سخن آخر این که با توجه به شرایط مختلف سازمان باید مدیر قابلیت های مختلف برای شناخت سازمان را داشته باشد با تا بتواند به درستی تصمیم گیری کرده و شیوه مدیریتی مطلوب را ارائه نماید. باید توجه داشته باشیم که یک طرح اقتضایی خوب موجب تسهیل در مدیریت زمان سازمان خواهد شد و سازمان را حتی می تواند از بحران نجات دهد.

۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۱:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

قوی باش تا بتوانی زندگی خودت رو خلق کنی

قوی باش
 

قوی باش و با قدرت ادامه بده. شاید از این‌ دست جمله‌ها مثل تو قدرتمندی، تو می تونی، تو از پس هر کاری بر میای زیاد شنیده باشی اما میخوام ازت بپرسم آیا واقعاً بهش ایمان‌داری؟

ایمان و باور به چیزی میتونه به حدی در عملکردت تأثیرگذار باشه که باور نکنی، فرقی نمی کنه که تو به چه چیزی ایمان‌داری!

تو میتونی به توانمندی‌های خودت ایمان داشته باشی و یا نه برعکس به ناتوانایی خودت شدیداً معتقد باشی!

یعنی یا به‌طورقطع بگی: من می تونم از پسش بر بیام

و یا نه برعکس بگی: این غیر ممکنه من نمی تونم!

قوی باش

در هر دو صورت تو باایمان صحبت می‌کنی و همین ایمان قوی به توانستن و یا نتوانستن نتیجه‌ی عملکردها و دستاوردهای زندگیت رو تعیین میکنه.

بنابراین چرا نمیگی: من می تونم؟

چرا باایمان از خودت حرف نمی‌زنی؟

چرا خودت رو باور نداری؟

قوی باش تا زندگی خودت رو خلق کنی

تو برای اینکه خالق زندگی خودت باشی باید قوی باشی و از این قدرت بی‌نهایت خودت برای ساختن زندگی خودت استفاده کنی.

باور کن که قدرتمندی!

قوی باش تا خالق زندگی خودت باشی

ازت میخوام به چند موفقیت اخیرت هرچند کوچک فکر کنی و به این سؤالات من جواب بدی:

  1. باورت از توانایی خودت چطور بود؟
  2. آیا از همون ابتدای شروع کار به خودت گفتی می تونی یا نمی تونی؟
  3. آیا عمیقاً باور داشتی که نتیجه‌ی خوبی خواهی گرفت؟
  4. آیا موفقیت رو تصور می‌کردی؟

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت یک فرد در زمینه‌های مختلف زندگی به این دلیل است که اون شخص عمیقاً خودش رو باور داشته و خودش رو مسئول زندگیش میدونسته.

به این نکته خوب توجه کن که یکی از مهمترین دلایل موفقیت مردان و زنان موفق دنیا، این بوده که قهرمان زندگی خودشون بودن و با افتخار زندگی کردن.

نه که سختی و مشکلات نداشتن، بلکه با وجود هر مسئله‌ای هرچند سخت و طاقت‌ فرسا بازهم ایمان به قدرت خودشون رو نادیده نگرفتن و برای رشد و سربلندی خودشون تلاش کردن.

انسان‌های قهرمان ویژگی‌های منحصر به‌ فردی داشتن که در پکیج کسب ثروت و آرامش مثال‌های زیادی از این افراد زدیم و رازهای موفقیتشون رو بررسی کردیم.

برای موفق شدن و درخشیدن باید قوی باشی و به خاطر موانع و مشکلات کوچیک و بزرگ زندگی که جزئی از روند زندگیه، متوقف نشی و برای رؤیاهای خودت تلاش کنی و خالق زندگی خودت باشی.

قوی باش و چند نکته زیر را رعایت کن

قوی باش

قوی باش و اجازه نده کسی تورو بدبخت کنه و منتظر نمون که کسی بخواد بهت عنایت کنه و واسه خوشبختیت گام برداره

قوی باش و تلاش کن تا در آتش بلایای زندگی پخته شوی نه اینکه بسوزی ، همه ی افراد عادی سوخته شدن رو بلدن. و آنقدر قوی باش تا اجازه ندهی مشکلات بر تو غلبه کنند.

آنقدر قوی باش و نگذار احساسات درونی همچون خشم برتو چیره شود تا بتوانی با آرامش تمامی مشکلات را پشت سر بگذاری و به اهداف خود برسی. اجازه نده سنگ هایی که به طرفتت پرتاب میکنند مانع حرکت تو شود. بلکه از آن سنگ ها برای بالا رفتن خود پلی بساز .

با درایت و تیزهوشی مشکلات را پیش بینی کن تا بتوانی در مواقعی که در سختترین شرایط قرار گرفتی بتوانی این لحظات بحرانی را به زیباترین شکل ممکن پشت سر بگذاری.

من ماهان تیموری هستم و در این راه به شما کمک خواهم کرد،موفق باشید.

۲۷ تیر ۹۶ ، ۱۲:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

چگونه حافظه تصویری خود را بهبود ببخشید؟؟؟

 

در این مقاله به بیان روش های حافظه تصویری می پردازیم.حافظه تصویری کمک می کند تا بتوانیم اطلاعات را به سرعت به ذهن بسپاریم و زمانی که به آنها احتیاج داریم با سرعت بالایی به خاطر بیاوریم.روش صحیح مطالعه همین است که باعث می شود تا یک مطالعه ی لذت بخش داشته باشیم.باید با نحوه ی عملکرد و زبان حافظه بیشتر آشنا شوید.برای اینکه به این توانمندی برسیم نیاز است که با نحوه کارکرد حافظه ; نحوه کارکرد مغز ; نحوه کدگذاری حافظه (بیشتر کدگذاری از طریق حافظه ی تصویری مدنظر است) و اطلاعات آشنا شوید.

به طور کلی اطلاعات بر اساس سه عنصر در ذهن انسان قرار میگیرند:

ریتم، تصویر ( حافظه تصویری ) و ارتباط

به طور مثال جدول ضرب را به این دلیل خوب یاد گرفتیم که حالت ریتمیک دارد یا تصور کنید برای به خاطر آوردن کسی با استفاده از تصویری که از قبل در ذهنمان داریم او را سریع میشناسیم.در واقع اکثر اطلاعاتی که در ذهن افراد ثبت می شود بر اساس تصویری است که از آن در ذهن دارند.از روش های تقویت حافظه می توانیم برای یادگیری بهتر استفاده کنیم تا حافظه ی ما بسیار قدرتمند شده و به یک فرد استثنایی تبدیل شویم.

آموزش تقویت حافظه به روش تصویرسازی

ابزارهای کمک حافظه ای

حافظه تصویری

به ابزارهایی گفته می شود که با استفاده از آنها اطلاعات را خیلی راحت تر در ذهن ثبت و نگهداری کند و زمانی هم که لازم باشد به راحتی در دسترس قرار گیرد.سالها پیش یونانیان ابزارهایی را اختراع کردند که به وسیله آنها اطلاعات راحت تر به ذهن می سپردند سیستمی که این ابزارها در آن قرار داشت سیستم تدابیر یادیار  نامیده می شد.در این مقاله به شرح این سیستم می پردازیم.

اولین و مهمترین نکته ای که در سیستم حافظه باید اهمیت داده شود بحث تصویر سازی ذهنی یا حافظه ی تصویری می باشد .هر چه قدرت تصویر سازی در ذهنمان بیشتر باشد اطلاعات برای مدت طولانی تری در ذهنمان باقی می مانند.

 قواعدی که باید درآموزش حافظه تصویری رعایت کرد:

بزرگ نمایی اجسام

تصاویری که در ذهنتان می بینید یا باید بینهایت بزرگ باشند یا باید تعداد زیادی را شامل شوند.

تصور جسمی بی ربط

 

از تصویری که در ذهن خود می سازید یک استفاده بی ربط انجام دهید به طور مثال از یک خودکار تصویری بسازید که خودکار در حال پرواز کردن است.

 

تصوری طنز آمیز

سعی کنید تصویری که در ذهن خود می سازید بسیار خنده دار باشد هر چقدر این تصویر طنز گونه تر باشد ماندگاری آن در ذهن شما بیشتر است.

 

تصور رنگی

سعی کنید تصویری که می سازید رنگی باشد.اگر دقت کرده باشید صفحه های کتاب چون رنگی نیست در حافظه ما نمی ماند ولی وقتی یک قسمتی از آن را با علامت زن رنگی می کنیم در حافظه ما باقی می ماند.

 

ارتباط موثر

اگر بخواهیم دسته ای از کلمات را به خاطر بسپاریم حتما باید آنها را دوتادوتا وبا یک ارتباط موثر به خاطر بسپارید.

داستان سرایی در ذهن

تصاویر را باید در ذهنتان ببینید نه اینکه با یک داستان سرایی اطلاعات را به ذهنتان بسپارید.

قاعده کلی : مغز انسان چیزی به نام کلمه نمی شناسد آن چیزی که مغز می شناسد تصویر یا مجموعه ای از تصاویر می باشد.

کارهایی که انجام آن میتواند به صورت کلی باعث تقویت حافظه و افزایش سرعت یادگیری شما می شود حافظه هرگز نابود نمی شود. افراد پیر و کسانی که به کندی حافظه دچار هستند نیز میتوانند با پشتکار و شناخت نوع حافظه خویش به بازیافت آن بپردازند.

در ابتدا بهتر است که به جای یادداشت کردن نکات مختلف آنها را به ذهن خود بسپارید و بعد از آن تلاش کنید که در مورد این نکاتی که در ذهن خود دارید با دیگران بحث کنید. شاید دوست شما علاقه مند باشد که شما توضیحاتی در مورد نقاشی هایی که اخیراَ در یک نمایشگاه دیده اید به او ارائه کنید. اینچنین موقعیت هایی بسیار مناسب است تا شما بتوانید ماهیچه های مغز خود را به کار بیاندازید.

احتمالاً برای شما هم جالب خواهد بود وقتی بفهمید که چگونه این امکان وجود دارد که مسیرهای عصبی جدید در مغز خود ایجاد کنید. این کار با انجام مداوم یک کار جدید امکان پذیر است. برای شروع لازم است که کارهایی را که لازم است انجام دهید به تعویق نیاندازید. اگر این عادت در شما وجود دارد بهتر است برای شروع به سراغ انجام کاری بروید که تمایلی به انجام آن ندارید. قسمتی از این کار را انجام دهید.

تشکیل مسیر های عصبی جدید

انجام قسمتی از این کار در واقع شما را در مسیر تکمیل آن کار قرار میدهد و تشکیل مسیر های عصبی جدید به تدریج درمغز شما آغاز میشود. برای مثال اگر به خواندن و به خاطر سپردن اشعار تمایلی ندارید و چندین روز است که این کار را به تعویق انداخته اید بهتر است اقدام به حفظ تنها دو بیت کنید همین کار شما را در مسیر تکمیل نهایی این کار قرار می دهد و مسیر های عصبی جدیدی را در مغز شما ایجاد می کند.

مغز شما هم مانند سایر عضلات بدنتان برای قویتر شدن احتیاج به تمرین بیشتر دارد پس بهتر است به دنبال یادگیری کار ها و مهارت های جدیدی باشید. اگر تا به حال اقدام به یادگیری نواختن یک ساز و یا آموزش یک زبان جدید نکرده اید شاید وقت ان باشد که آنها را شروع کرده و با این کار بزرگترین کمک را به حافظه خود کنید.

پردازش اطلاعات و عملکرد مغز

اگر می خواهید به پردازش اطلاعات و عملکرد مغز خود کمکی کنید بهتر است ورزش کردن را فراموش نکنید چرا که تنها ۲۰ دقیقه ورزش منظم در طول روز نه تنها باعث سلامت جسمی شما میشود بلکه میتواند قدرت پردازش اطلاعات و عملکرد مغز شما را نیز افزایش دهد. علاوه بر اینها ورزش کردن میتواند روند تشکیل اتصالات عصبی جدید را در مغز شما تسریع کند. تغذیه شما نیز تاثیر مستقیمی در انواع حافظه در مغز شما خواهد گذاشت. ماهی،میوه ها و سبزیجات باعث بهبود عملکرد حافظه شما میشوند فلاونول و انتی اکسیدان دو ماده ای هستند که تاثیر خیلی زیادی بر روی عملکرد مغز شما خواهند داشت اگر به دنبال ماده غذایی هستید که به مقدار بالا حاوی این مواد باشد ما به شما شکلات تلخ را معرفی میکنیم.

افراد برونگرا افکار خود را بهتر پردازش می کنند. پس اگر به دنبال عملکر بهتری در مغز خود در مورد پردازش اطلاعات هستید به شما پیشنهاد میشود به دنبال برقراری ارتباطات معنی دار در زندگی خود باشید. هم صحبتی با کسانی که دوستشان دارید مانند خانواده و دوستان میتواند به شما کمک کند که پردازش افکار و اطلاعات  در مغز شما بهبود پیدا کند.

نتیجه

زبان مغز زبان تصاویراست نه کلمات؛تصاویر رنگی داروی تقویت حافظه هستند؛پس اگر می خواهیم چیزی را به خاطر بسپاریم باید تمرکز حواس خود را از روی حفظ کردن داستان برداریم و سعی کنیم تمرکز ذهن خود را روی تجسم  تصاویر بگذاریم.هرچقدر این تصاویر با ایده های خلاقانه غیرمنطقی تر خنده دارتر و ملموس تر باشند حفظ و بازیابی آن آسان تر خواهد بود.

۲۶ تیر ۹۶ ، ۱۴:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

بهترین شیوه برای تبلیغات در تلگرام

تبلیغات انبوه در تلگرام

 تبلیغات انبوه در تلگرام یکی از بهترین روشهای بازاریابی است . از آنجایی که بیش از ۳۰ میلیون کاربر در این شبکه  اجتماعی عضو هستند و کار با این نرم افزار بسیار راحت است بستر مناسبی برای تبلیغات رایگان است.

اپلیکیشن تلگرام یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های پیام رسان در ایران است و خوشبختانه تبلیغات در تلگرام تاثیر مثبت و محسوسی در رونق کسب وکار دارد.

شما با داشتن یک کانال تلگرامی و ارائه محصولات و خدمات خود در آن می توانید اقدام به جذب مشتری کنید. تقریبا اکثر اقشار جامعه از این برنامه استفاده می کنند . مزیت دیگر استفاده از تلگرام ارزان بودن آن نسبت به سایر رسانه های تبلیغاتی است و در عین حال بازده بالایی از لحاظ جذب مخاطب و تبدیل بازدیدها به مشتری دارد.

ایمیل ها و سوالات متعددی در زمینه چگونگی تبلیغات انبوه در تلگرام برای ما ارسال شده است که  قصد داریم در این مطلب توضیحاتی در این مورد برای شما دوستان خوب بدهیم.

۳ روش تبلیغات انبوه در تلگرام

تبلیغات انبوه در تلگرام

     

       ۱٫  شما می توانید با خرید سامانه ها و پنل هایی که در اینترنت وجود دارد و  به صورت انبوه با دسترسی به تعداد زیادی از شماره ها  تبلیغات اینترنتی خود را ارسال کنید.

 تبلیغات انبوه در تلگرام

   

      ۲ . مورد بعدی سوپر گروه ها هستند که قابلیت عضویت چند هزار نفر را دارند و شما با جستجو در گوگل می توانید به این گروه ها دسترسی پیدا کنید.

       تبلیغات انبوه در تلگرام

     ۳ .  آخرین مورد کانال های پر مخاطب هست که شما می توانید در این کانال ها تبلیغات خود را  منتشر کنید و بازخورد مالی خوبی بگیرید. در این مورد شما بر طبق مدت زمان خاص یا تعداد بیننده مورد نظر خود اقدام به انتشار آگهی در کانال  می کنید که دارای هزینه های متفاوت است و هر ادمین کانالی خودش قیمت تبلیغ را تعیین می کند.

مثل کانال گیزمیز که بابت هر تبلیغ ۱۵۰۰۰۰۰ تومان پول می گیرد و بصورت انبوه برای شما تبلیغ می کند.

تبلیغات انبوه در تلگرام

بهترین کانالهای تلگرام در حوزه تبلیغات، کانالهایی هستند که مخاطبان هدف شما با تفکیک جنسیت و سن یا کسب و کار و یا محله و منطقه سکونت عضو آن هستند. 

کانال های خبری , کانال های مهارت های زندگی , پزشکی و بهداشت و درمان , کانال های روانشناسی ، مهندسی و ساختمان , خرید و فروش کالا , اطلاعات علمی و آموزشی و …جزء بهترین کانال های تلگرامی هستند که می توانید محصولات خود را در آنها معرفی کنید.

شیوه افزایش بازده تبلیغات در تلگرام

 

برای افزایش عضو و بازدید بالاتر در کانال تلگرام خود باید به طراحی متن تبلیغاتی , طراحی تصویر , ساخت لینک جوین و تصمیم برای درج تلفن یا آی دی ارتباط تلگرامی دقت کنید. متن جذاب و تصویر زیبا در یک بنر می تواند عضو تلگرامی را بهتر جذب کند .

تکرار تبلیغ همزمان در کانالهای تلگرامی نیز به نفع شماست   به دلیل این که فقط ۲% از مخاطبان در هر تبلیغاتی وقتی برای اولین بار تبلیغ را مشاهده می کنند با شما تماس می گیرند و ۵% مخاطبان هدف شما در مرتبه دوم و در نهایت ۸% از مشتریان آینده شما با دیدن متوالی ۳ مرتبه تبلیغ شما در یک رسانه به مشتری شما تبدیل می شوند.

سوپرایز ویژه برای شما

با تلاش فراوان بچه های تیم آموزشی ماهان تیموری پیکج نابغه تلگرام آماده شده و شما میتونید این پیکج رو در بخش محصولات تهیه کنید.پکیج نابغه تلگرام آموزش حرفه ای استفاده و کسب درآمد از تلگرام می باشد. که میتونید کاربردی ترین نکات را از این پکیج آموزش ببینید.

نتیجه گیری

ما در بسته آموزشی کسب و کار در تلگرام و اینستاگرام به طور تخصصی ; راه های کسب درآمد را در این شبکه ها آموزش داده ایم، این راه ها تجربیاتی است که ثروتمندان جهان در پیش گرفته اند. شما میتوانید ; در وب سایت آموزشی ماهان تیموری تهیه و استفاده کنید. همین حالا برای  دوستانی که احساس میکنید به این مطالب احتیاج دارند کلیپ مارا ارسال کنید; و آنها را دعوت کنید; تا از آموزش های ما استفاده کنند شاید به وسیله شما به جایگاهی که میخواهند برسند  و کسب و کار خودشون رو رونق بدن.

۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۴:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

مدیریت تولید چیست ؟؟؟

مدیریت تولید
 

این مقاله با موضوع مدیریت تولید تعاریفی از مدیریت تولید ، شرح وظایف مدیر تولید و همچنین نقش مدیریت تولید در افزایش کسب و کار و رشد و ارتقای سازمان را شرح می دهد.به بررسی نقش مدیریت تولید در سازمان و ارتباط آن با سایر بخش ها مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیریت تولید یعنی فرآیند برنامه ریزی ، هدایت ، کنترل و ساماندهی فعالیت های درحال انجام در یک شرکت جهت تولید منابع ورودی به فرآورده.
مدیریت تولید یک فعالیت درون سازمانی است که وظیفه آن پیش بینی، برنامه ریزی، بازاریابی در بخش فروش و خدمات می باشد. یک مدیر تولید باید در مورد تحلیل بازار و ویژگی های محصول مسئولیت پذیر باشد. کلیه فرآیندی که قرار است در سازمان انجام شود به نوعی با مدیر تولید در ارتباط است. اوست که مسئول نظم داخلی و خارجی سازمان و همچنین مسئول تمامی استراتژی های تولید به منظور پایین آوردن هزینه های اولیه سازمان می باشد.

با توجه به این شرایط مدیریت تولید کاری نیست که به صورت روتین انجام شود بلکه باید به طور پیوسته درحال تحقیق و بررسی بوده تا بتواند هزینه های اولیه را کاهش داده و کیفیت مطلوب تر را عرضه نماید. همچنین می بایست پاسخگوی نیازهای بازار نیز باشد و به سرعت خود را با تغییرات وفق داده تا از بازار رقابتی سازمان جا نمانند.

وظایف مدیریت تولید

•    پیش بینی کالا و خدمات

پیش بینی

یک مدیر تولید می بایست در ارتباط با نیاز بازار قادر باشد پیش بینی های لازم را انجام داده و جوابگوی نیاز مشتریان باشد. پیش بینی بسیار حائز اهمیت است زیرا رشد و بقای شرکت در دراز مدت به پیش بینی های دقیق مدیریت تولید بستگی دارد. مدیریت تولید از طریق انجام روش های کیفی پیش بینی ، میزان فروش محصول، میزان نیاز مشتریان، خواسته مشتریان را به طور دقیق پیش بینی و سپس منابع لازم را برای آنها تخصیص می دهد.

این پیش بینی باید به قدری دقیق صورت گیرد که حتی اگر نیاز بود مدیر تولید به توسعه محصول اقدام کرده و بتواند با ایجاد یک خط تولید جدید نیاز مشتریان در آینده را نیز پاسخگو باشد. بازار همیشه به طور نرمال به کار خود ادامه نمی دهد مدیران تولید باید از به مدیریت ریسک تسلط کافی داشته باشد تا بتواند بحران را پیش بینی کرده و راه حل های اساسی برای آن ارائه دهد.

بازارهای امروزی به سرعت تغییر کرده و نیازهای افراد به دلیل گسترش دانش و اطلاعات و وسایل ارتباطی به میزان زیادی مشابه یکدیگر شده است. با این شرایط ما دیگر نمیتوانیم کالایی را در حد بازار منطقه ای تولید کنیم بلکه باید نیاز قشر انبوهی از انسانها را درنظر بگیریم و در این شرایط است که کار مدیریت تولید سازمان به چشم آمده و نشان میدهد که این واحد در بازار کسب و کار چقدر میتواند موفق باشد.

•    برنامه ریزی فرآیند تولید

برنامه ریزی

از وظایف مدیریت تولید نظارت بر فرآیند طراحی و برنامه ریزی تولید می باشد

فرآیند تولید شامل

o    تولید ایده نو

واحد مدیریت تولید باید بخشی رو برای تولید ایده های نو اختصاص دهد تا بتواند با توجه به تغییرات بازار سریعترین عملکرد را داشته باشد و یا اینکه در بازار رقابتی به عنوان پیشگام حرکت کند

o    امکان پذیری

بررسی امکان پذیری ایده ها و همچنین استراتژی های سازمان از جمله دیگر وظایف مدیریت تولید می باشد. زیرا اگر قرار باشد امکان پذیری صورت نگیرد احتمال شکست به میزان بسیار زیادی بالا میرود.

o    طراحی فرآیند تولید

واحد مدیریت تولید باید بتوند تا میتواند فرآیند تولید را کاهش داده و با اینکار می تواند حتی هزینه های تولید را پایین بیاورد. هرچه پیچیدگی تولید کاهش یابد زمان تولید نیز افزایش خواهد یافت و به این شکل میتوان در مدت زمان کمتری به تعداد بیشتری کالا و به سودآوری بیشتری دست پیدا کنیم.

o    طراحی کالا

تولید کالایی که مطابق با میل و نیاز مشتری باشد برای بدست آوردن بازار بسیار حائز اهمیت است. سازمان باید بتواند کالایی را تولید کند که خواسته های مشتریان را برطرف کند. از طرفی کالا باید به گونه ای باشد که استفاده از آن از پیچیدگی بالایی برخوردار نباشد و مخاطب را سردرگم نکند. کالا باید طوری طراحی شود که مخاطب بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کند.

o    تخصیص منابع

باید با توجه به حجم تولیدی که در سازمان انجام میشود. به هر بخش منابع آن تخصیص داده شود. تخصیص منابع یکی از مهمترین عوامل می باشد، تا بتوانیم با توجه به منابع موجود مخصوصا در شرایط بحرانی حداکثر سودآوری و تولید را داشته باشیم

o    مرحله بازاریابی محصول

بخش اعظم این کار مربوط به وظایف مدیریت بازاریابی و فروش می باشد. که مدیریت تولید به عنوان همکار با این واحد همکاری می کند.

•    انتخاب روش مناسب

انتخاب روش

انتخاب روش مناسب تولید از تصمیمات استراتژیک مدیریت تولید می باشد که می تواند شامل موارد زیر باشد .

•    تولید پیوسته

در این روش واحد تولیدی براساس نوع محصول خود سازماندهی می شوند. در این تولید محصولات به صورت پیوسته و خطی تولید و به مشتریان ارائه می شود

•    تولید فرآیندی

که واحدهای تولیدی بر اساس نوع فرآیند ساماندهی می شوند. یعنی تمام واحدهایی که عملیات فناورانه آنها مشابه است در یک جا جمع شده و یک واحد تولیدی را تشکیل می دهند

•    تولید گروهی

که از ترکیب تولید پیوسته و تولید فرآیندی تشکیل شده است. در این روش هزینه تغییر ماشین آلات را نداریم ، سرعت کار افزایش یافته ، اما هزینه اولیه نیز افزایش می یابد

•    تولید پروژه ای

که در این روش بر اساس سفارش خط تولید شروع به تولید یک محصول خاص می کند. این روش در سطح بزرگ انجام شده و ما اطلاعاتی از نیاز مشتریان نداریم و کلیه کارهای تولید محصول پس از سفارش صورت می پذیرد .مدیریت تولید برای بهبود خدمات رسانی و اطلاع از وضعیت بازار و مشتریان و پیش بینی آینده محصول و بازار می توانند از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بهره برند.

در مقاله سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به آن اشاره شده است.

مدیریت تولید
ارتباط مدیریت تولید با سایر بخش ها

•    واحد تدارکات

تدارکات

واحد تدارکات باید کلیه منابع موجود را در اختیار واحد تولید قرار دهد بنابراین مدیریت تولید باید به طور پیوسته گزارشات تولید خود را در اختیار واحد تدارکات قرار دهد تا منابع لازم برای آن تخصیص داده شود

•    واحد اداری و کارگزینی

کارگزینی

واحد کارگزینی جهت تامین نیروی انسانی واحدهای سازمان از جمله واحد تولیدی فعالیت دارد. به همین منظور ارتباط مدیریت تولید و واحد کارگزینی جهت تامین نیروی انسانی الزامی می باشد

•    واحد مالی

واحد مالی

که به برنامه ریزی مالی سازمان و هزینه های سازمان را مورد بررسی قرار می دهد. مدیریت تولید همواره برای بررسی و درخواست منابع مالی جهت تولید کالا و ارائه خدمات به مشتریان باید با این واحد در ارتباط باشد

•    واحد فروش

واحد فروش

ارتباط مستقیم مدیریت تولید با واحد فروش منجر به آن خواهد شد که نیاز مشتریان به سرعت تشخیص داده شود و کالای مورد نیاز آنان در سریعترین شکل ممکن به مرحله تولید برسد. با این کار سازمان سهم بیشتری از بازار را در اختیار خواهد گرفت

نتیجه گیری

مدیریت تولید در یک سازمان نقش قلب سازمان را ایفا می کند. واحد تولید می بایست با ارتباط موثر خود با واحدهای دیگر و برنامه ریزی های دقیق خود جهت تولید محصول، کالای خود را به موقع به بازار تزریق کند و با این کار برای سازمان سود و ارزش بیافریند.
مدیریت تولید می بایست به طور دوره ای گزارشات دقیق را در اختیار مدیریت سازمان قرار دهد .مدیریت سازمان با توجه به اهداف سازمان و برنامه های زمانبندی شده دستورات لازم را اتخاذ نمایند.

۲۰ تیر ۹۶ ، ۱۴:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

ناب ترین ایده های کارآفرینی


۱۰ مورد از ایده های ناب

ایده های ناب :در این مطلب سعی کردیم  ۱۰ مورد از ایده های ناب را توسط یکی از اعضای خلاق تیم آموزشی ماهان تیموری آماده و دراختیار شما دوست عزیزقرار دهیم.

امیدوارم با استفاده از مجموعه مقالات ایده های کسب و کار  بتوانیم به راه اندازی بیزینس شما کمک کنیم.
در ادامه با ۱۰ مورد از ایده های ناب همراه شما هستیم .

۱ دستگاه قصه گو

دستگاه قصه گو

این دستگاه یک پکیج کامل می باشد و می تواند درون خود پکیج یک یا دو اسپیکر داشته باشد; یک صفحه دیجیتال دارد که در زیر آن شماره هایی وجود دارد; دراین دستگاه انواع مختلف داستان و قصه برای کودکان در هارد آن قرار دارد و با زدن شماره قصه شروع به پخش میکند.

این دستگاه قابلیت ضبط صدا را نیز دارد که پدر و مادر میتوانند صدای قصه خواندن خود را ضبط و در مواقع لازم ، برای بچه ها پخش کنند.

این دستگاه قابلیت بلوتوث و همچنین انتقال داده بوسیله کابل را نیز دارد.

هر قصه اسم و شماره ای دارد.

۲ گل مصنوعی الیافی عطری

گل مصنوعی

این گل ها از الیافی مخصوص می باشد که وقتی عطر به آن آغشته می شود تا مدتی عطر آن را همانند یه گل واقعی پخش می کند.

این گل مناسب برای هدیه می باشد.

دارای یک بسته بندی بسیار شیک می باشد و می تواند بصورت بسته بندی های چند تایی عرضه شود; هم بصورت خام (بدون آغشته به عطر) و هم بصورت معطر در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

۳ مرکز دوخت کفش های ویژه

کفش

سومین مورد از ایده های ناب مرکزی است برای تولید کفش . در این مرکز ، کفش هایی خاص ; برطبق سایز واقعی پا و با طرح و رنگ دلخواه بر اساس نظر مشتری دوخته می شود. بنابراین با توجه به سلیقه های مختلف افراد هر شخصی کفش خاص خود را خواهد داشت.

۴ مگنت تصویردار

مگنت تصویری

مگنت به اشیای فانتزی گفته می شود که بر روی درب یخچال گذاشته می شود; در این طرح هر کس عکس خود یا هر عکس دلخواه خود را می تواند بصورت مگنت درآورد و بر روی یخچال خود بزند.

در این طرح فرد به سایت مراجعه کرده و عکس دلخواه خودر ا آپلود کرده و سپس اندازه و شکل قاب را نیز انتخاب کرده و پس از پرداخت مبلغ بصورت آنلاین ; خرید را کامل می کند.در صورت امکان این کار می تواند جلوی چشمان مشتری انجام شود.

۵ سایت فروش میوه های خاص

میوه خاص

تا اونجایی که اطلاع دارید ۲ مرکز در تهران وجود دارد که میوه های خاص را بفروش می رسانند. ۱٫ خیابان شهرستانی۲٫ مرکز تره باری در خیابان کریم خان این سایت ، فروش میوه هایی را دارا می باشد که در ایران برای کاشت آن اقدامی نشده است. با توجه به وجود همه نوع آب و هوا و رطوبت و خاک مختلف در ایران ; هر نوع میوه ای می تواند رشد کند. از جمله: فروت استار ، فوجی آ ،میوه کاکتوس ، بلوبری ، آرتیشو و …

 

۶ دریچه کولر

کنال کولر

دریچه ای مخصوص برای خروجی هوای کولر برای جلوگیری از ورود گرد و خاک ;در فصولی که کولر استفاده نمی شود. این دریچه یا پوشش در اندازه های مختلف مطابق با اندازه چهارچوب می باشد یا قابلیت انعطاف پذیری دارد.

۷ پشت بخاری

پشت بخاری

پوششی برای پشت بخاری تا از خراب شدن دیوار پشت آن جلوگیری کند; همیشه بعد از مدتی استفاده از بخاری ، دیوار پشت آن بدلیل گرما خراب  و رنگ آن عوض می شود; این پوشش می تواند پایه هم داشته باشد و بصورت دکوری کوچک داشته باشد. با توجه به رنگ دیوار می تواند رنگ های مختلفی هم داشته باشد.

۸ تور اهل قبور

قبور

این تور مخصوص پنج شنبه و جمعه ها می باشد; بسته به تعداد نفرات یک مینی بوس یا اتوبوس وجود دارد که بنا به درخواست بازمانده ها به قطعه های مختلف بهشت زهرا سر می زند و به هر کجایی که در نظر باشد می رود.

۹ بیمه ویژه

بیمه

همانطور که از اسم آن پیداست این بیمه در زمینه موارد ویژه و خاص کار می کند.

از جمله:
تضمین پروژه های سرمایه گذاری خارجی و داخلی ; بیمه اعضای خاصی از بدن ، حنجره ، اعضای داخلی و کلا هر مورد خاص…

۱۰ پمپ بنزین شخصی

پمپ بنزین شخصی

یک دستگاه پمپ بنزین شخصی در داخل حیات یا باغ یک خانه یا مجتمع که هر شخص هر موقع که بخواهد بتواند از آن استفاده کند.از آنجایی که این طرح برای استفاده کننده هزینه زیادی دارد استفاده کننده آن فقط قشر پولدار می باشد واین کار جنبه لوکس دارد.مساحت خانه باید از حدی بیشتر باشد.

این ده ایده تنها شروعی برای ایده پردازی در ذهن بوده است. تمامی ما انسانها میتونیم با مشاهده جهان اطراف خود ایده هایی رو مطرح کنیم تا انجام کارها ساده تر صورت پذیرد و از همین طریق به سمت پولدار شدن قدم برداریم. سعی کنید کاری کنید که انجام امور برای شما آسان شود. با اینکار میتونید به سمت کارآفرینی خود گام برداشته و به موفقیت هایی که در ذهن دارید برسید.

۱۹ تیر ۹۶ ، ۱۱:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی