ماهان تیموری

هدف ما این است که کسب و کار شما را رونق بخشیم و شما را به یک ماشین پول ساز تبدیل کنیم

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

سخنان بزرگان مدیریت


مقدمه

آشنایی با سخنان بزرگان مدیریت می تواند به عنوان راهکاری برای هدایت ما در عرصه مدیریت و همچنین به عنوان یک تذکری جهت مدیریت بهتر برای ما مورد استفاده قرار گیرید. در این مقاله سعی بر این شده تا با استفاده از سخنان بزرگان مدیریت دیدگاهی نو در ذهن خوانندگان ایجاد کنیم.

سخنان بزرگان

•    هیچ گاه به خاطر بدست آوردن آرامش باور های خود را زیر پا نگذارید (داگ هامرشولد)

•    آموزش دهندگان مطالب ساده را می گیرند و پیچیده می کنند در حالیکه ارتباط گران مطالب پیچیده را ساده می کنند (جان ماکسول)

•    می خواهی برای رسیدن به موفقیت به تو فرمولی را بیاموزم؟؟؟ بسیار آسان است، تعداد اشتباهاتت را دو برابر کن (توماس واتسون)

•    اساس استراتژی این است که انتخاب کنیم چه کارهایی را نباید انتخاب کنیم (مایکل پورتر)

•    عزت و احترام شخص به خاطر چیزهایی است که فرد اعطا می کند، نه بخاطر چیزهایی که می گیرد (کالوین کولیج)

•    اشخاص موفق مدام در حرکت هستند، از اشتباه حراسی نداشته، از اشتباهات درس گرفته و به حرکت خود ادامه می دهند (کنراد هیلتون)

•   مدیر موفق از مردم خود می خواهد چیزهایی را به او بگویند که خواسته هایشان می باشد، نه چیزهایی را بگویند که خوشایند رهبر است (جان ماکسول)

•    بهره وری در کار گروهی بستگی به این دارد که چگونه افراد اهداف خود را در ارتباط با اهداف سازمان می بینند (کن بلانچارد)

•    اگر هدف شما چیزی به غیر از سودآوری باشد، دیر یا زود جایی سر شما به سنگ خواهد خورد (مایکل پورتر)

•    من چه در خانه باشم، چه در مسافرت، چه سرکار باشم همیشه کتاب هایی را به همراه دارم که منتظر خواندنشان هستم (بیل گیتس)

•    معیار موفقیت این نیست که مشکلات بزرگ را حل کنید بلکه این است که آیا آن مشکل پارسال شما هست یا نه (جان فوستر دالس)

•    مردم وقتی به شما اهمیت می دهند که بدانند به آنها اهمیت می دهید (جان ماکسول)

•    اگر آدمی چشم داشتی نداشته باشد، اگر نتواند پیش بینی کند

هیچگاه نمی تواند در امر مدیریت به درستی عمل کند (آبراهام مازلو)

•    بعضی وقتا زندگی با آجر به سرت می کوبد، ایمانت را از دست نده (استیو جابز)

•    هیچ یک از ما به اندازه همه ما باهوش نیست (کن بلانچارد)

•    اگر می گویید فشار برای توسعه دموکراسی ریشه ای در بازار دارد من می گویم بله (پیتر برگر)

•    ناراضی ترین مشتریان شما بزرگترین منبع یادگیری شما هستند (بیل گیتس)

•    افرادی که آنقدر دیوانه هستند که فکر می کنند می توانند دنیا را تغییر دهند، اینها در واقع همان افراد هستند که می توانند دنیا را تغییر دهند (استیو جابز)

•    هرکس که بین آموزش و سرگرمی تمایز قائل است الفبای هیچکدام را نمی شناسد (مک لوهان)

•    هر وقت که فکر کنی به موفقیت دست پیدا کرده ای تلاش متوقف می شود (توماس واتسون)

•    انسان موفق شکست می خورد اما خود را شکست خورده نمی داند (جان ماکسول)

•    مدام گام های رو به جلو بر دارید حتی اگر آن گام ها کوچک و آهسته باشد (آبراهام لینکلن)

•    اکثر مردم جذب سهام هایی می شوند که دیگران آنها را می خواهند، اما باید به دنبال سهامی باشید که کسی آن را نمی خرد. شما نمی توانید چیزی راکه همه می خرند، بخرید و انتظار داشته باشید تا خوب عمل کند (وارن ادوارد بافت)

•    تا می توانی اشتباه کن، این گونه است که می توانی به موفقیت دست پیدا کنی (توماس واتسون)

•    هیچ انسانی کامل نیست اما آدم هایی که فکر می کنند کامل هستند به درد کار تیمی نمی خورند (جان ماکسول)

نتیجه گیری

توسیه من به شما این است که دست از مطالعه برندارید. به طور مداوم کتاب های بزرگان را مورد مطالعه قرار دهید و از این راه تجربه لازم برای تخصص خود را افزایش دهید.این مقاله  برخی از سخنان بزرگان مدیریت را بازگو کرده است. امیدواریم که از خواندن آن لذت برده باشید.

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، آموزش مدیریت وب سایت

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است


۳۰ آذر ۹۵ ، ۰۹:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

نکات اساسی برای مدیریت سایت

مدت زمات تخمینی برای مطالعه ی این مقاله ۲ دقیقه می باشد

مقدمه

بحران پیشامدی است که به صورت ناگهانی اتفاق می افتد ، و باعث به وجود آمدن شرایطی می شود که برای برطرف کردن آن می بایست اقدام اساسی صورت پذیرد. مجموعه این اقدامات به وسیله مدیریت بحران مشخص می شود. مدیریت بحران مجموعه فعالیت هایی که یک سازمان در چالش با بحران انجام می دهد و هدف آن کاهش روند، کنترل و رفع بحران می باشد. مدیریت بحران علمی کاربردی است، که به وسیله مشاهده بحران ها و تجزیه تحلیل آن سعی در پیشگیری بحران و در صورت بروز کاهش خسارات بحران دارد.

بحران شناسی بخش مهمی از فرایند مدیریت بحران را تشکیل می‌دهد. شناخت هر چه دقیق تر بحران، به کنترل و هدایت هرچه موثرتر آن کمک کرده و مدیران بحران می‌توانند با تفکیک تفصیلی مسئله پیش رو، آن را مدیریت پذیر گردانند. امروزه عمده ترین نقاط ضعف مدیریت بحران عدم هماهنگی و همکاری سازمانها، نبود ضوابط جامع، نبود قوانین و مقررات و محدودیت منابع مالی می باشد. از سوی دیگر تجارب مفید، داشتن روحیه نوع دوستی و مشارک خوب مردم جامعه از نقاط قوت مدیریت بحران می باشد. برای داشتن مدیریت بحران موفق باید تهدیدات و فرصت ها را به خوبی شناخت. و خود را برای مقابله از تهدیدات و استفاده از فرصت ها آماده نمود. مدیر بحران باید تفکر استراتژیک را یاد بگیرد تا در مدت زمان اندک به آشفتگی های ذهنی خود نظم ببخشد.
به این طریق می تواند تصمیمات حیاتی را اتخاذ کند. مدیر بحران باید مهارتهای لازم جهت ریسک کردن را داشته باشد، در واقع باید با مدیریت ریسک آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند ارزیابی ریسک انجام داده و سازمان را از بحران نجات دهد.

از جمله وظایف مدیریت بحران

•    آمادگی کامل در قبال پیشامدها
•    تهیه بانک اطلاعاتی روزآمد
•    تفکیک وظایف واحدهای امداد رسانی در زمان بحران
•    شناسایی انواع بحران، ارزیابی ریسک و اولویت بندی آنها
•    تعیین ارتباطات بحرانی
•    تشکیل گروه مدیریت بحران و تهیه برنامه مدیریت بحران
•    پیش بینی و پیشگیری از بحران
•    تعیین روش های سالم سازی
•    برنامه ریزی برای استفاده بهینه از منابع

مدیریت بحران

نتیجه گیری

مدیر بحران باید به تمام تاکتیک های مقابله با بحران آشنایی کامل داشته باشد و در هر موقعیت بحرانی تاکتیک خاصی را اتخاذ نماید.باید بدانیم برای مقابله با بحران تاکتیک کلی وجود ندارد شاید راهکاری که ما برای سازمانی اتخاذ می نماییم برای سازمانی دیگر عملی نباشد. بنابراین می بایست هر سازمانی را از زوایای مختلف ارزیابی کرده و در صورت نیاز برای حل مشکل سازمان ایده های نو ارائه دهیم.
امیدواریم با مطالعه این مقاله گامی در جهت رشد و ارتقای سطح آگاهی شما برداشته باشیم

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، بازاریابی شبکه ای

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

۲۹ آذر ۹۵ ، ۱۴:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

بهترین راهکارهای مدیریت کسب و کار


مدیریت کسب و کار مهمترین عامل برای رشد سازمان می باشد. مدیریت کسب و کار یعنی یکارگیری تمامی اصول برای موفقیت در بازار. مدیریت کسب و کار دربرگینده هدایت قوی، رفتار مثبت، دانش کسب و کار و مهارتهای فردی می باشد. مدیریت کسب و کار فرآیند سازماندهی موثر منابع جهت دستیابی به اهداف مشخص سازمان است. مدیریت کسب و کار شامل مدیریت بازاریابی و مدیریت فروش می باشد. برای داشتن کسب و کار موفق باید یکسری عملکردها را مد نظر قرار داد.

عملکردهای مدیریت سازمان شامل برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و بودجه بندی می باشد.

۱ برنامه ریزی در مدیریت کسب و کار

موفقیت هر کسب و کار به چگونگی برنامه ریزی برای رسیدن اهداف سازمان بستگی دارد. هدفگذاری و برنامه ریزی شاکله اصلی هر سازمان را تشکیل می دهد، بدون برنامه ریزی دقیق کارها به نتیجه نخواهد رسید و رشد سازمان متوقف خواهد شد.

۲ سازماندهی در مدیریت کسب و کار

پس از مشخص شدن اهداف، مدیر باید مسئولیت های مورد نظر را تشخیص داده و افراد مورد نیاز برای آن را آنالیز کند. مدیر وظیفه دارد افراد را با توجه به شایستگی هایی که دارا می باشند انتخاب کرده و برای افراد کاری متناسب با تخصصشان در نظر  بگیرد.

مدیریت کسب و کار
۳ کنترل

یک مدیر با مقایسه کارهای درحال اجرا و نقشه استراتژک انحراف از اهداف را به حداقل می رساند. کنترل روزانه فعالیت ها موجب می شود که کارها طبق برنامه زمانبندی شده صورت پذیرد و رسیدن به اهداف محقق گردد.

۴ بودجه بندی

دنبال نمودن بودجه سازمان از عوامل بسیار مهم موفقیت هر مدیر می باشد. این کار را مدیر توسط  فاینانس، محاسبات و نرم افزارهای محاسبه بودجه  انجام می دهد. مدیریت کسب و کار داری سندی مکتوب می باشد که به جزئیات کسب و کار را مشخص می کند. و همچنین به تشریح موقعیت کنونی سازمان ، نیازها، انتظارات و نتایج پیش بینی شده می پردازد.

لوازم داشتن کسب و کار موفق

۱٫    اهداف کلی
۲٫    تعریف و توصیف کسب و کار
۳٫    تحلیل استراتژی بازار

۴٫    مدیریت زمان
۵٫    تحلیل مالی

نتیجه گیری

برای داشتن کسب و کاری موفق باید بدانیم که بازاریابی چیست؟ مدیریت زمان چیست؟ چگونه می توانیم به پیش بینی بازار بپردازیم ؟ این سوالات را می پرسیم زیرا مهم ترین عامل موفقیت ما در کسب و کار به شناخت بازار و پیش بینی آن بستگی دارد. باید بتوانیم علایق مردم را شناسایی کرده و مطابق به نیاز آنان کالای خود را تولید کنیم . ایده های نو ارائه دهیم و با این کار می توانیم مهمترین دغدغه کارکنان و سازمان یعنی ثروت را افزایش دهیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزش ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، بازاریابی شبکه ای

 

برای دانلود فایل PDF روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است


۲۸ آذر ۹۵ ، ۱۵:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

ده تکنیک مدیریت زمان


ده تکنیک مدیریت زمان

                            مدت زمان تخمینی برای مطالعه ی این مقاله ۳ دقیقه می باشد

مقدمه

مدیریت زمان مجموعه ای از مهارت هاست که شما را در استفاده از زمان کمک می کند. احتمالا روشن ترین دلیل عدم استفاده از مدیرت زمان این است که مردم نمی دانند زمان چیست، دلیل دوم سستی و تنبلی است، بعضی ها فاقد هدف و انگیزه هستند.
این مقاله با ارائه نکات و همچنین چند تکنیک در غالب مدیرت زمان به شما کمک می کند تا بتوانید درجهت تبدیل شدن به یک مدیر موفق گام بردارید. استفاده از زمان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای موفقیت است.

در بحث مدیریت نیز باید یادآور شویم که مدیریت زمان بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر ما نتوانیم زمان را در اختیار داشته باشیم کسب و کار ما با مشکل جدی مواجه خواهد شد. راه های مختلفی برای درک ما از زمان وجود دارد.

تکنیک های مدیریت زمان

۱    توانایی گفتن “نه”

توجه داشته باشید هرگاه زمان کافی برای انجام کاری را داشتید، آن را قبول کنید، چرا که ممکن است نتوانید آن کار را به موقع انجام دهید.

۲    روی یک کار متمرکز کنید

یک مکان مناسب برای انجام کار مورد نظرتان انتخاب کرده و تمامی مواردی که باعث حواسپرتی شما می شود را از خود دور سازید.

۳    کار خود را به تاخیر نیاندازید

اگر به موقع کاری را شروع کنید قادر خواهید بود آن را تا پایان مدیریت کنید.

به خاطر داشته باشید انجام هیچ کاری مشکل نیست، اگر و تنها اگر مصمم به انجام آن باشید.

۴    حذف جزئیات

اکثر ما دچار وسواس شده و به جزئیات زیاد اهمیت می دهیم. بهترین روش این است که نگاهی به گذشته خود انداخته، از آن درس گرفته و سعی کنید به آینده کاری که قرار است انجام دهید فکر خود را معطوف کنید، تا بتوانید به هدف خود برسید.

۵    برای هرکار زمانی مشخص درنظر بگیرید

محدودیت زمانی باعث تمرکز بیشتر شما در انجام کارها خواهد شد. اگر نتوانستید کاری را در زمان مشخص انجام دهید بازگردید و با دقت و تمرکز بیشتر سعی کنید آنرا به پایان برسانید.

۶    استراحت مابین کارها

هنگامی که کارها را به دنبال هم انجام می دهید نمی توانید درک درستی از آنچه که انجام می دهید داشته باشید. در حین انجام کارهایتان سعی کنید زمانی را برای آرامش و استراحت درنظر بگیرید تا مغزتان بتواند نفسی تازه کند.

۷    ورزش کنید

طبق تحقیقات انجام شده بین سالم زندگی کردن و بازدهی کارها رابطه مستقیمی وجود دارد.

به یاد داشته باشید خواب کافی، ورزش کردن و غذای سالم انرژی شما را در حد مطلوبی نگه می دارد.

۸   گروه بندی وظایف

فرض کنید وظایف مختلفی به شما محول شده است. بجای آنکه به صورت حدسی آنها را دسته بندی کنید، کارهایی را که شبیه به هم هستند را کنار هم بگذارید. کارهای گوناگون فضای فکری مختلفی را می طلبد. این کار باعث می شود ذهن شما روی کار مشخصی درگیر باشد و خط فکری شما حفظ می شود.

۹    نظم و ترتیب

داشتن نظم و ترتیب موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. یک سیستم بایگانی برای پرونده ها فراهم کنید و مطمئن باشید همه چیز درجایی ذخیره خواهد شد.

۱۰    نوشتن

نوشتن را به یکی از عادت های منظم خود تبدیل کنید. شاید نوشتن هزاران کلمه در یک هفته دشوار به نظر برسد، اما اگر آن را به یک عادت تبدیل کنید امری شدنی است.

عادت نوشتن را حفظ کنید تا همواره ذهنتان درگیر نوشتن باشد.

چالش های مدیریت زمان
سه تکنیک مدیریت زمان

۱    تکنیکGTD

 

شاید بتوان گفت GTD مشهورترین تکنیک مدیریت زمان در دنیا باشد.

ایده اصلی این تکنیک آن است که شخص ابتدا باید کارها را از ذهن خود خارج کند و روی کاغذ بیاورد با این کار ذهن تنها روی کارهای نوشته شده تمرکز خواهد کرد و از یادآوری اینکه چه کاری باید انجام دهد رها می شود.

۲    تکنیک Pomodoro

 

این تکنیک یک روش ایتالیایی است که یاد گرفتن آن چندان زمان زیادی نمی بره.

در این روش شما با استفاده از یک تایمر انجام کارها را به محدوده های ۲۵ دقیقه ای تقسیم کرده و بین هر ۲۵ دقیقه ۳ تا ۵ دقیقه زمان استراحت قرار دارد و سپس کار بعدی شروع می شود.

۳    تکنیک تمرکز فرانکلین کاوی

مبنای این روش اولویت بندی کارها می باشد.

کارها را براساس سرعت انجام در یک ماتریس طبقه بندی می کنیم.

با مشخص کردن کارهای کم اهمیت تر بیشتر بر روی کار هایی تمرکز کنیم که ارزش بالاتری دارد.

نتیجه گیری

همه انسان ها دغدغه این را دارند که زمان کافی برای رسیدن به امور مختلف را ندارند و همیشه از اینکه کارهای آنان به فردا واگذار می شود، ناراضی هستند. این افراد باید با مطالعه تکنیک های مدیریت زمان ، برای امور خود به طور دقیق برنامه ریزی کرده تا بتوانند به بهترین نحو ممکن انجام کارها را محقق کنند.

     چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تند خوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده ی خود ما را در ارائه هر چه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، آموزش مدیریت سایت

 

برای دانلود فایل PDF روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است


۲۴ آذر ۹۵ ، ۱۵:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

اصول مدیریت بازاریابی


اصول مدیریت بازاریابی

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه می باشد

 

مقدمه

مدیریت بازاریابی به عنوان تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل برنامه هایی تعریف می شود که برای نیل به اهداف سازمانی تهیه می گردد؛ مدیریت بازاریابی برنامه هایی با هدف ایجاد و حفظ مبادلات نافع با خریداران(کاتلر).

به عبارت کامل تر مدیریت بازاریابی فرآیند کاملی از برنامه ریزی، سازماندهی، تأمین پرسنل، هدایت و رهبری مجموعه فعالیتهای پژوهشی در مورد بازار و محیط بازاریابی، نیازهای مشتریان، تولید کالاهای دارای پتانسیل فروش و سعی در پیشبرد فروش آنها از طریق ایجاد تنوع و تغییرات در زمان و مکان برای رسیدن با هدف حداکثر کردن سود و تسلط بر بازار، از طریق بکاربستن استراتژی های هفتگانه آمیخته بازاریابی تعریف شده است (کفاش پور)

 

اصول مدیریت بازاریابی

 

تصور عمومی از مدیریت بازاریابی، تلاش برای یافتن مشتریان کافی برای محصولات فعلی شرکت می باشد، اما این نوع نگاه بسیار محدود است.

در هر مقطع زمانی، یک شرکت ممکن است یا با فقدان تقاضا یا تقاضای کافی بی قاعده و غیرمعقول و یا تقاضای زیاد از حد روبرو باشد و این وظیفه مدیریت بازاریابی است که راه حل های لازم برای روبرو شدن با این وضعیت‌ را بیابد.

وظیفه مدیریت بازاریابی فقط به جستجو برای تقاضا و افزایش آن نیست، بلکه تغییر و حتی کاهش آن  نیز، بر عهده او است.

بنابراین، برای نیل به اهداف شرکت، مدیریت می کوشد به طریقی که می تواند سطح، زمانبندی و ماهیت تقاضا را تحت تأثیر قرار دهد. به عبارت ساده، مدیریت بازارایابی، همان مدیریت سطح تقاضا است.

مدیریت بازاریابی به مجموعه ای از کارکنان سازمان همچون مدیر مدیریت تبلیغات، مدیریت فروش و فروشندگان اطلاق می شود که با فروش محصول و خدمات نهایی سروکار دارند.

مدیریت بازاریابی مهم ترین نقش را در افزایش کسب و کار سازمان برعهده دارد

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی وظایف زیر را برعهده دارد

•    جمع آوری و بررسی اطلاعات

 

به منظور تشخیص وضعیت و استعداد بازار و به طور کلی تعیین نیاز مصرف کنندگان مورد نظر. برای این کار مدیران بازاریابی بازار را به منظور شناسایی مشتریان تقسیم می کنند و با توجه به خصوصیات مصرف کنندگان، کالا و خدمات مورد نیاز آن ها را تامین می کنند. مدیران بازاریابی با بررسی داده ها مشخص می نمایند که چه محصولی با چه قیمتی و در چه بازاری باید به فروش برسد. تعیین هدف های بازاریابی با توجه به نتایج اطلاعات بدست آمده و منابع شرکت. با توجه به اهداف عالی سازمان مدیران بازاریابی نیز باید اهداف کوتاه مدت را به گونه ای مشخص کنند که در راستای اهداف عالی سازمان باشد. مدیران بازاریابی با بهره گیری از ابزارهایی چون امکانات متعدد قیمت ها، محصولات، تبلیغات و مکان بازاریابی می توانند سازمان را در جهت نیل به اهداف هدایت کنند.


•    ترکیب بازاریابی (Mix Marketing)

 

که  عناصر عمده آن عبارتند از محصول، قیمت، کانال های توزیع و فعالیت های  پیشبرد فروش که این عناصر به عنوان فعالیت های قابل کنترل مدیریت بازاریابی می باشند. مدیران بازاریابی باید به این سوالات جواب دهند که چه محصولی، با چه قیمتی تولید و در چه مکانی عرضه نمایند و با چه شیوه تبلیغاتی به اطلاع مصرف کنندگان برسانند. در نتیجه مدیریت بازاریابی با توجه به نیاز مصرف کنندگان و منابع سازمان باید کالا یا خدمات موردنیاز مصرف کنندگان را تهیه و عرضه نمایند.


•    سازماندهی

به منظور اینکه مدیریت بازاریابی بتواند به اهداف موردنظر برسد باید فعالیت های بازاریابی خود را سازماندهی نماید و نیروی انسانی و آموزش لازم را تامین نماید و ضمنا جهت پیشبرد فعالیت ها هماهنگی های لازم را داشته باشد.


•    کنترل و یا نظارت

به منظور اینکه فعالیت ها با توجه به برنامه پیش برود مدیریت بازاریابی باید در مقاطع زمانی مختلف عملکرد را با برنامه مورد بررسی و مقایسه قرار دهد و در جهت رفع مشکلات و تجدید نظر در برنامه اقدام نماید.


•    ارزیابی 

مدیران بازاریابی با دریافت نظرات مشتریان در مورد کالا و خدماتی که ارائه می دهند از طریق شیوه های مختلف نظرسنجی آنها را بررسی و در تصمیم گیری های بعدی خود مورد استفاده قرار می دهند.


•    ارائه خدمات پس از فروش

شرکت ها می بایست با تامین لوازم و قطعات و همچنین پاسخگویی مناسب به مشتریان در حداقل زمان ممکن رضایتمندی مشتریان را فراهم کند. در بازار رقابتی امروزی مشتریان حرف اول را می زنند و رضایتمندی مشتریان موجب خرید کالای بیشتر و به دنبال آن افزایش سهم بازار بیشتر می شود. سهم بازار بیشتر سود بیشتری را برای سازمان به همراه می آورد و راه سازمان در رسیدن به اهدافش محقق می گردد.

استفاده از سیستم ارتباط با مشتری می توان کلیه فعالیت های مخاطبان و بازار را به طور تقریبا دقیقی پیش بینی کرد. این سیستم کمک بسیار شایانی به مدیریت بازاریابی محصولات می کند.
در مقاله سیستم ارتباط با مشتری توضیحات کاملی راجع به آن داده شده است

علاوه بر وظایف مذکور، ایجاد تقاضا برای محصول و خدمات ارائه شده نیز جزو وظایف مدیریت بازاریابی می باشد.

مدیر  بازاریابی وظیفه دارد «مقدار»، «زمان» و «خصوصیات» تقاضا را طوری هماهنگ کند که سازمان بتواند به اهداف خود برسد.

 

نتیجه گیری

با توجه به پیچیدگی بازار رقابتی امروزی و افزایش روز افزون تکنولوژی نیاز مشتریان به شدت در حال تغییر می باشد، که اگر در زمینه بازاریابی برای محصولات مدیریت دقیق و عملی صورت نگیرد، سازمان با مشکل جدی روبرو خواهد شد. مدیریت بازاریابی همواره در تلاش است تا بتواند بهترین راهکارها را ارائه دهد تا هم بقای سازمان حفظ را تامین کند و هم سازمان را در رسین به اهداف یاری نماید.

خواهشمندیم با اعمال دیدگاه سازنده خود ما را در پیشبرد هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده ماهان تیموری – صابر خلیل آبادی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت زمان

 

برای دانلود فایلPDF روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است


۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۵:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

هفت صفت مدیر موفق


هفت صفت مدیر موفق

مدت زمان تخمینی برای مطالعه ی این مقاله ۴ دقیقه می باشد

مقدمه

درسالهای اخیر شاهد کنار گذاشته شدن مدیران شرکتهای بزرگی بوده ایم. یکی از مدیران اخراج شده  بر این باور است که من کوچک نشده ام بلکه دنیا بزرگتر شده است. سازمانهایی که به توسعه می اندیشند می دانند که توسعه باید از مدیران ارشد و هیات مدیره آغاز شود. چرا که انسانها سرمایه اصلی سازمان محسوب می شوند. مدیر موفق بودن ابتدا با خودشناسی آغاز می شود، قبل از انکه به هدایت دیگران بپردازیم ابتدا باید خود را بشناسیم. قدم بعد، ویژگی های مدیر موفق می باشد، با شناسایی خود می توانید ظرفیت مدیریت را در خود افزایش دهید و گامی موثر برای رسیدن به یک عملکرد خوب بردارید.

تیم آموزشی ماهان تیموری امید دارد با ارائه این مقاله هفت صفت مدیر موفق را مورد بررسی قرار دهد، تا گامی موثر در جهت توسعه ظرفیت مدیریت سازمانی برداشته باشد

هفت صفت مدیر موفق

شخصیت

داشتن شخصیت به حرف نیست به عمل است، شخصیت شما تعیین می کند که هستید، چه می بینید. شخصیت، جای شما را در دل مردم باز می کند. هیچ مدیری نمی تواند از مرز شخصیت خود فراتر رود، ظرف شخصیت خود را بزرگتر کنید. درزها را پیدا کنید، الگوها را بیابید، تقصیر خود را به گردن بگیرید، شخصیت خود را از نو بسازید. گام اول اعتراف به خطاهای گذشته و گام بعدی ساختن آینده ای نو است.

جاذبه

 

“جاذبه امری مادرزادی است”،این یک پندار خطاست. جاذبه توانایی کشیدن مردم به سمت خویش است. برای اینکه مردم به سمت شما جذب شوند باید خود را به صفات زیر بیارایید:
مردم ازکسی لذت می برند که از زندگی لذت ببرد. مردم را امیدوار کنید. مردم مدیرانی را دوست دارند که خود و منافع خویش برایشان مایه بگذارد. هیچکس مدیریت کسی را دوست ندارد که مغرور باشد و خود را بهتر از دیگران می داند. به خود اعتماد کنید تا دیگران هم به شما اعتماد کنند.

تعهد

دنیا مدیری را ندیده است که تعهد و احساس مسئولیت نداشته باشد. مردم از مدیران نامتعهد پیروی نمی کنند. تعهد با معیار عمل محک زده می شود. اگر نمی توانید گام اول را به سوی متعهد کردن خویش بردارید همچون ادیسون عمل کرده، نقشه های خود را اعلام کرده تا نسبت به تعقیب و ترقیب آن تعهد بیشتری احساس کنید.

نگرش مثبت

مدیر موفق کسی است که با سنگهایی که به طرف او پرتاب می شود بنای محکمی بسازد. مدیر موفق حتما باید نگرشی مثبت داشته باشد. اگر مثبت نگر باشید افراد پیرامون خود را نیز وادار به حرکت می کنید. برای تقویت روحیه و مثبت نگر بودن نیاز دارید کتابهایی بخوانید که نگرش مثبت را در شما ترویج می کنند. هدفهای روزانه تحقق پذیری را برای خود انتخاب کنید.

ابتکار و خلاقیت

مدیر در گشودن ارتباط با پیروان خود مسئولیت دارد ولی همیشه باید اقدام و عمل داشته باشد. ایده های خلاقانه لازمه ی ماندن یک سازمان در عرصه بازار رقابتی می باشد. مدیر موفق همیشه می داند که چه می خواهند، خودشان را وارد عمل می کنند، دل به دریا می زنند و خطر می کنند، اشتباه می کنند. اگر ابتکار ندارید چارچوب ذهنی خود را تغییر دهید، منتظر نمانید که فرصت ها در خانه شما را بزنند، ببینید که چقدر استعداد و توانایی دارید و بدین ترتیب کل ظرفیت خود را برآورد کنید.

مسئولیت

مدیر موفق می تواند از هرچیزی دست بکشد جز از مسئولیت خویش. مدیران خوب هرچه در توان دارند را بکار می برند. از صفات مدیر موفق این است که کار را انجام می دهند، از هیچ کاری روی نمی گردانند، تعالی خواه هستند و در هر شرایطی کار خود را به نتیجه می رسانند. برای افزایش احساس مسئولیت خود: پایداری کنید، به اندک نسازید، اگر صعود به قله تعالی دشوار است به این خاطر است که معیارهای خود را پایین آورده اید. خود را مجهز تر کنید، معلومات خود را افزایش دهید، هرکاری از دستتان برمی آید بکنید تا کارهای خود را بهتر انجام دهید.

آینده نگری

آینده از آن کسانی است که امکانات را پیش از آنکه آشکار شود می بیند. آینده نگری برای مدی همه چیز است. برای اینکه مدیر موفق باشید باید بدانید که هدف آینده پاسخگویی نیازهای دیگر است. داشتن هدف و دورنمایی برای آینده به انسان کمک می کند که منابع را گرد آورد. برای تقویت آینده نگری در خود هدف گذاری کنید، اهداف خود را روی کاغذ بیاورید و روی چشم انداز آینده خود کار کنید. آینده نگری از جمله صفات اساسی برای مدیریت زمان می باشد.

اصول مدیریت موفق

نتیجه گیری

این صفاتی که گفته شد تنها قطره ای در مقابل دریای بیکران صفات مدیریت می باشد. بسیاری از تجارب از تجربه بدست می آید ولی کتاب های خوبی نیز در این زمینه ارائه شده است. جان ماکسول کتاب های خوبی در این زمینه ارائه داده است. از جمله این کتاب ها جوهره مدیریت، ۲۱ قانون انکار ناپذیر رهبری و … می باشد. توسیه می شود با خواندن این کتاب ها خود را در تبدیل به یک مدیری با صفات عالی تبدیل نمایید و گام های بزرگی را در مدیریت کسب و کار خود بردارید.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده ماهان تیموری – صابر خلیل آبادی

 

ارائه دهنده آموزشهای کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت ریسک

 

برای دانلود فال PDF روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است


۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۵:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

تعریف مدیریت


تعریف مدیریت

مدت زمان لازم برای مطالعه ی این مقاله ۳ دقیقه می باشد 

مقدمه

هر کدام از اندیشمندان بزرگ علم مدیریت، با تعبیرهای گوناگون و متناسب با فهم و درک خود، از مدیریت سخن گفته‌ و هر یک به روشی، تعریف مدیریت را بیان داشته اند. بررسی این اندیشه ها به خوبی بیان می کند که تعریف فراگیری از مدیریت وجود ندارد و هر کسی از زاویه دید خود به این مسئله نگریسته‌ است.

۱    تعریف مدیریت از دیدگاه دانشمندان

هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران
مدیریت، هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران است. (فالت)
مدیریت، هماهنگ ‌سازی منابع انسانی و مادی در جهت تحقق هدف هاست. (کاست و رزنزویگ)
مدیریت، فراگرد هماهنگ ‌سازی فعالیت های فردی و گروهی در جهت هدف های گروهی است. (دانلی و همکاران)

مدیریت یعنی به کار گیری موثر منابع جهت بهبود کسب و کار .

۲    تعریف مدیریت از دیدگاه سازمانی

مدیریت، ایجاد محیطی تأثیرگذار برای افرادی است که در گروه های رسمی سازمانی فعالیت می کنند. (کونتز و اودانل)
پال هرسی و کنث بلانچارد مدیریت را اینگونه تعریف می کنند: کار کردن با افراد و به وسیله افراد و گروه ها برای تحقق هدف های سازمانی.
مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.

تعریف مدیریت

۳   اندیشه‌ های دانشمندان مسلمان درباره مدیریت

ب) عبدالرحمان بن خلدون مغربی،‌ فیلسوف و جامعه‌ شناس اسلامی در قرن هشتم هجری در کتاب ارزشمند المقدمه، ضوابط کشورداری و شیوه های مدیریت جامعه های مختلف را از نظر خوی و عادت و مدنیت، بررسی می کند و می نویسد:
آدمیان با سرشت انسانی خویش، در هر اجتماعی به رادع و حاکم یا نیروی فرمان روایی نیازمندند که آنها را از تجاوز به یکدیگر بازدارد و آن نیروی فرمان روا (مدیر) ناگزیر باید در پرتو قدرت عصبیت بر مردم غلبه یابد.
الف) حکیم ابونصر محمد فارابی، فیلسوف و دانشمند بزرگ قرن سوم و چهارم هجری معتقد است بشر به یک جامعه ایده آل و کامل نیازمند است که در آن روابط افراد مبتنی بر عدالت کامل باشد و دولت ایده آلی نیز بر آن حکم رانی کند. وی اداره این مدینه فاضله را به دست رهبری کاردان می سپارد که دارای ویژگی های کامل انسانی باشد. به نظر وی، رهبر جامعه باید سالم، باهوش، خوش بیان، دوست دار علم، میانه رو، راستگو، کریم و بزرگوار، بی توجه به دنیا، هوادار عدالت، مخالف ظلم، شجاع و بااراده باشد و همواره درباره دیده ها و شنیده هایش به تفکر بپردازد.

۴    سیمای مدیریت از دیدگاه امام علی(ع)

پیش از آنکه به بیان اندیشه های والای امام علی(ع) درباره مدیریت بپردازیم، باید بگوییم مدیریت اسلامی که مدیریت علوی نیز جلوه آن است، تفاوت های  آشکاری با دیگر مدیرت ها دارد که به نظر یکی از نویسندگان، مهم ترین آنها عبارتند از:
الف) مدیریت اسلامی بر وحی الهی و منابع اسلامی مبتنی است (کتاب و سنّت)؛
ب) در آن، از استثمار و استعمار یا بهره کشی انسان از انسان خبری نیست؛
ج) بر ارزش های متعالی، مطلق و ثابتی استوار است؛
د) بر پایه تعالی، کرامت و شرافت انسان ها بنا شده است.
با توجه به این تمایزها، اندیشه مدیریتی امام علی(ع) نیز از دیگر اندیشه های بشری متمایز است و ویژگی هایی دارد که هیچ اندیشمند غربی در دانش مدیریت به آن دست نیافته است. امام علی(ع) با نگرش انسانی به مدیریت می‌نگرد؛ زیرا آنچه در افق مدیریت مطرح است، انسان است و انسان، ابزار نیست. امام، سازمان (جامعه) را چون سیستم منظمی می داند که هدفی والا دارد. از این رو، به برنامه ریزی، سازماندهی و رهبری نیازمند است. در این سیستم، تمام اجزا با یکدیگر تعامل دارند و به طور متقابل به یکدیگر وابسته اند و برای رسیدن به مقصد متعالی در تلاش هستند.

 

نتیجه گیری

 

این مقاله تعاریف رایج در مدیریت را برای ما شرح داد. باید بدانیم مدیریت علمی است که در عرصه های مختلف اجتماعی بدان نیازمند می باشیم.

مدیریت دارای انواع و شاخه های مختلفی می باشد که در مقاله های بعدی به آنها اشاره خواهد شد.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بیشتر مقالات یاری نمایید.

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت ریسک

 

برای دانلود فایل PDF روی لینک زیر کلیک کنید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است


۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۵:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی

چالش های مدیریت ریسک


چالش های مدیریت ریسک

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۲ دقیقه می باشد

مقدمه

در محیط کسب و کار امروز، مدیریت و کارکنان می بایست توانایی برخورد با روابط درونی و وابستگی های مبهم و بغرنج میان فناوری، داده ها ، وظایف، فعالیت ها ، فرایندها و افراد را دارا باشند در چنین محیط های پیچیده ای سازمان ها نیازمند مدیرانی هستند که این پیچیدگی های ذاتی را در زمان تصمیم گیری های مهم شان لحاظ و تفکیک کنند. مدیریت ریسک موثر که بر مبنای اصول مفهومی معتبر قرار دارد، بخش مهمی از این فرایند تصمیم گیری را تشکیل می دهد.

مدیریت ریسک تنها مختص سازمان ها نمی شود، بلکه کسب و کار کوچک و حتی کسب و کار خانگی نیز باید از مدیریت ریسک بالایی بهره مند باشد تا بتواند در کاری که شروع کرده اند حداکثر موفقیت را بدست آورند.

ریسک

در تعریف عام، احتمالی است که یک کنش یا کنش وری منجر به پیامد های ناخوشایند و ناخواسته گردد.
به احتمال به وجود آمدن آسیب و صدمه از یک خطر معین ریسک می گویند

مدیریت ریسک

عبارت است از فرایند مستند سازی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و به کارگیری معیار هایی که می توان از آنها جهت رساندن ریسک تا سطحی قابل قبول استفاده کرد.

فرایند مدیریت ریسک شامل

۱٫    تشخیص ریسک
۲٫    تشخیص و تعریف نیازها
۳٫    تجزیه و تحلیل ساختار ریسک ها
۴٫    گردآوری و طبقه بندی اطلاعات
۵٫    تدوین استراتژی رویارویی با ریسک ها
۶٫    نظارت و پیگیری

این فرایند شامل انجام فعالیت هایی است که جهت کاهش احتمال رویداد و شدت تاثیر هر ریسک تعیین شده اند. فرایند مدیریت ریسک بدین جهت انجام می شود که اطمینان یابیم تمامی ریسک ها به طور رسمی مشخص شده، رتبه بندی شده، مورد نظارت قرار گرفته و از رویداد آنها جلوگیری شده یا از تاثیر آنها کاسته شود.

در مدیریت ریسک مطلوب یک فرایند اولویت بندی منظور گردیده که از طریق آن ریسکهایی با بیشترین زیان دهی و بالاترین احتمال وقوع در ابتدا و ریسکهایی با احتمال وقوع کمتر و زیان دهی پایین تر در ادامه مورد رسیدگی قرار می گیرند. درعمل، این فرایند ممکن است خیلی مشکل باشد و همچنین اغلب اوقات ایجاد توازن میان ریسک هایی که احتمال وقوعشان بالا و زیان دهی شان پایین و ریسک هایی که احتمال وقوعشان پایین و زیان دهی شان بالاست، ممکن است به طور مناسبی مورد رسیدگی قرار نگیرند. بنابراین می توان ریسک های موجود در سازمان را از این دو بعد نیز طبقه بندی کرد که در شکل نشان داده شده است.

 

با عرض پوزش تصویر مقاله مدیریت ریسک درست بارگذاری نشده است

هدف از مدیریت ریسک پروژه این است که به حامیان مالی پروژه و تیمهای پروژه برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد راه حل های جایگزین کمک می کند. مدیریت ریسک تیم پروژه را تشویق می کند که روش های مناسبی را در پیش بگیرند تا تاثیرات منفی بر محدوده، هزینه، برنامه پروژه و همچنین مدیریت در بحران را کمینه کنند. بدون فرایند مدیریت ریسک مناسب رسیدن به اهداف مورد نظر در موارد مالی، زمانی و کیفی با خطر مواجه می‌شود فرایند مدیریت ریسک تنها در زمانی که فاز اجرای پروژه تکمیل می‌شود به اتمام می‌رسد.

اگر مدیریت ریسک به درستی صورت پذیرد برنامه ریزی های انجام شده به سهولت انجام می شود و ما چالش کم تری در مدیریت زمان خواهیم داشت

نتیجه گیری

دنیای کسب و کار امروز بسیار انعطاف پذیر می باشد، بنابراین سازمان ها برای حفظ بقا در کسب و کار خود نیازمند مدیرانی زبده و کارآزموده هستند. این مدیران باید بتوانند در مواقع حیاتی و مهم قدرت خطر کردن داشته باشند تا بتوانند سازمان با تصمیمات خود به اهداف عالی نزدیکتر گرداند. ارزیابی ریسک قبل از وقوع شرایط بحرانی در یک سازمان بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابر این این کار هرچقدر دقیق تر صورت پذیرد سازمان می تواند اقدامات پیشگیرانه جهت مواجهه با آن را تدارک ببیند و در مسیر رسیدن به موفقیت گام های محکم تری را بردارد.

استیو جابز مدیر کارخانه اپل نیز می گوید “برای موفقیت های بزرگ گاهی لازم است ریسک های بزرگ بکنید”

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیمورری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت برند

 

برای دانلود فایل PDF روی لینک زیر کلیک نمایید

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است


۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۵:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صابر خلیلی